Calexico | Iron & Wine - In the Reins (2005)

Roots / Rock
Label: Overcoat

1. He Lays in the Reins (3:43)
  2. Prison on Route 41 (4:11)
  3. A History of Lovers (3:09)
  4. Red Dust (3:31)
  5. 16, Maybe Less (4:49)
  6. Burn That Broken Bed (5:06)
  7. Dead Man's Will (3:13)
avatar van vanh
Mooie samenwerking dit. Hele rustige cd.

prachtig zou ik zelfs willen zeggen. Ik hoor persoonlijk niet erg veel van calexico, maar goed.. Staan prachtige melodieen op dit cdtje. eerste nr bijv. of history of lovers, veel mooier wordt het niet vrees ik...

avatar van tomthumb
Nog niet gehoord, maar prachtige hoes ook!

In eerste instantie was ik een beetje teleurgesteld. Ik had meer verwacht van de inbreng van Calexico. Maar na een paar luisterbeurten ben ik toch gaan inzien dat dit wel een enorm sterke EP is. Ik vind deze bijvoorbeeld beter dan Woman King.

avatar van Yak
Yak
Na eerste beluistering een 4*, absoluut geen teleurstelling. Niet alle nummers zijn even sterk, maar dit album zou met nog een paar draaibeurten misschien nog wel meer prijs kunnen geven. Zeer bijzonder.

avatar van vanh
Eerste nummer is errug lekkerrr zeg!

Zoals ook al gepost in het concerttip topic:

Calexico + Iron and Wine

26/04/2006 - Tivoli, Utrecht
14/05/2006 - Patronaat, Haarlem
16/05/2006 - Effenaar, Eindhoven

Hier ben ik heel erg benieuwd naar! Wanneer begint de kaartverkoop?

volgens mij kun je al bestellen via internet. ik ben er iig bij in eindhoven!

Ik in Utrecht!

Ace
Wat een prachtig mooi album is dit! Ik kende uiteraard Calexico en Iron&Wine afzonderlijk, maar de combinatie klinkt minstens zo fantastisch! 4,5*

is dit nou een EP, of gewoon een ontzettend kort album?
eeuwig zonde, overigens.
de plaat klinkt erg relaxed, met geweldige instrumentalisatie

sxesven
Een EPtje.

sxesven
Na lange tijd dan toch maar even kort de loftrompet afsteken over deze toch o zo prachtige EP. Naar aanleiding van de Alternatieve Top 128 weer eens aangeslingerd en potverdomme, meteen weer raak. Haast tranen in de ogen van Sixteen, Maybe Less. Wát een tekst, echt overdonderend, onwerkelijk mooi. "I met my wife at a party when I drank too much / My son is married and tells me we don't talk enough". Exemplarisch voor die prachtige balans tussen onversneden somberheid en pure melancholie (ja, daar zit wel degelijk een nuance ) die Sam altijd weet te vinden. 4,5*

avatar van indana
Welk een ingetogen schoonheid van klanken. Veel mooier dan dit zal het inderdaad niet worden....

avatar van tiempy
heerlijk.
naarmate ik hem meer ben gaan luisteren, is hij alleen maar mooier geworden. Het heeft wat van calexico, en wat van iron & wine, duidelijk hoorbaar.

4 stars

avatar van musicfriek
Ik vind de mix van Calexico en Iron & Wine echt subliem getuige het nummer A History of Lovers. Dat is een nummer wat je makkelijk 10 keer achter elkaar kunt draaien, alles klopt gewoon aan deze song. Is de rest net zo goed?

En wat een fantastische hoes trouwens.

avatar van Koenr
Qua sfeer ligt het allemaal in het verlengde, al zijn de overige nummers een stukje rustiger.

A History of Lovers en 16, Maybe Less vind ik de beste nummers. Maar de rest is ook zeker de moeite waard.

avatar van Mr.B
Tijdens de eerste luisterbeurt nog wat aan de saaie kant, maar per draaibeurt wordt 'ie mooier en intenser.
Groeibriljantje! 4.5*, en wellicht nog niet uitgegroeid.

Thijssie024
Een vriend van me draaide een tijd geleden een nummer van deze ep, en ik was op slag verkocht. Het bleek Burn That Broken Bed te zijn, wat een relaxed meesterwerkje. Mooie hoes trouwens, en de rest moet ik nog iets vaker luisteren.

Social_Mask
Aardige EP.

Zeker een nummer als A History of Lovers is een uiterst fijne ontdekking. Niet overal even boeiend helaas, maar dat ben ik wel gewend geraakt als het om Iron & Wine gaat. Red Dust, ook een toppertje.

Ik heb trouwens een versie met 'bonusnummers': met live-uitvoeringen van paar nummers en oa een cover van All Tomorrow's Parties van Velvet.

Stijn_Slayer
Mooie EP, of eigenlijk meer een mini album, van artiesten die elkaar goed aanvullen. Fijne rootsplaat waarop eigenlijk elk nummer de moeite waard is (al zou je, wanneer je heel objectief bent, kunnen zeggen dat soms een fractie meer spanning het geheel goed zou doen). 'Red Dust' vind ik vooralsnog het sterkste, gevolgd door 'Burn That Broken Bed'.

avatar van Ducoz
Hendrik68
Dit is trouwens wel een iron and wine/Calexico die je denk ik wel goed zal smaken