Alexandre Desplat - Birth (2004)

Frankrijk
Score
Label: New Line

1. Prologue (4:00)
  2. The Engagement (2:52)
  3. The Rendez-vous (3:11)
  4. Under a Spell (2:37)
  5. The Wedding (5:10)
  6. Letter (1:44)
  7. The Kiss (4:29)
  8. Mr. Reincarnation (1:07)
  9. Day Out (3:38)
  10. Knights at Night (1:16)
  11. Timpani (1:30)
  12. Another Lifetime (1:09)
  13. My Dead Husband (1:32)
  14. Elegy (6:13)
  15. Birth Waltz (2:36)
avatar van kappeuter
Het hoogtepunt van de gelijknamige film wordt ondersteund met het dreigende 'The Rendez-vous'. Kidman zit zeer ongemakkelijk in haar stoel in de volle zaal. Door de muziek die steeds onheilspellender wordt en de sublieme acteerprestatie zorgt dit voor een kippenvel moment.
De proloog is trouwens ook prachtig. Sfeervol en perfect passend bij het beeld en het ritme van de hardloper.

avatar van Simon Smith
Wat een topsoundtrack is dit! Die lage ondertonen de hele tijd zijn erg mooi.

avatar van Simon Smith
Weet iemand meer scores van Desplat die in dezelfde stijl zijn als deze?

avatar van John Barry
Hele mooie rustgevende soundtrack met een dreigende ondertoon van Desplat.

De soundtrack begint meteen mooi en sfeervol met de track Prologue. De track The Rendez-vous is de meest onheilspellende. Erg sterke muziek van Desplat !!

The Wedding vindt ik een heel mooie emotionele track met een onheilsellende ondertoon. Day Out vindt ik ook een hele mooie track. Elegy is ook een hele mooie en treurige track.

Hier boven heb ik de tracks opgenoemd die ik het beste vindt, maar de hele soundtrack is de moeite waard om eens een keer te beluisteren.

4 sterren.

avatar van leatherhead123
Vind vooral Engagement prachtig.