Cosmosis - Trancendance (2005)

Electronic / Dance
Label: Holophonic

1. Spontaneous Combustion (7:12)
  2. Naked Chicks (8:02)
  3. Echoes in Eternity (Warm Saki) (8:38)
  4. Inside Yourself (8:29)
  5. One Blinding Illumination (This Is Me) (8:12)
  6. Stormy Monday (7:48)
  7. Re-Order (8:05)
  8. Dead Or Alive? (8:19)
  9. Tim's Trip (7:24)
JonnieBrasco
Een heerlijk psychedelisch stampertje. Je hebt goede en minder aansprekende psy-trance, dit is duidelijk uit het goede hout gesneden. Ontzettend strak en gedreven, een aangenaam geluid (productie is uitmuntend), lekker ruimtelijke soundscapes en ook genoeg afwisseling om er van te kunnen genieten als je als luisteraar 'niet los' bent. Goed gevonden albumtitel ook.

Ten
Deze psy-trance is meer het trance gedeelte van de benaming, wat juist het meer feest gevoel geeft dan dat het een dromertje is. Deze cd mag natuurlijk dan ook niet ontbreken in de kast van de feest achtige goa lovers.

Als ik naar bijvoorbeeld Infected Mushroom kijk, vind ik persoonlijk het begin van heel veel nummers gaaf, vooral omdat het altijd vrij beukerig en trancy begint. Maar naarmate de nummers dan vorderen klinkt het vaak wat te melodisch en onsamenhangend. Bij Cosmosis is dit totaal niet het geval, waardoor ik bij alle nummers de hele tijd zin heb om te dansen