Metric - Live It Out (2005)

Canada
Label: Last Gang

1. Empty (5:55)
  2. Glass Ceiling (3:56)
  3. Handshakes (3:06)
  4. Too Little Too Late (4:22)
  5. Poster of a Girl (4:45)
  6. Monster Hospital (3:30)
  7. Patriarch on a Vespa (4:33)
  8. The Police and the Private (3:44)
  9. Ending Start (3:20)
  10. Live It Out (3:43)
  11. Poster of a Girl [Girl on Girl Revision] * (3:31)
  12. Poster of a Girl [Radio Edit] * (3:24)
  13. Monster Hospital [MSTRKRFT Remix] * (5:14)
  14. Dead Rock & Roll [Dead Disco Remix] * (4:00)
avatar van Yak
Yak
Zeker net zo goed, en misschien zelfs nog ietsje beter dan Old World Underground. Dit plaatje ga ik nog vaak draaien. Voorlopig 4*.

Aardig plaatje, ken de voorganger niet maar dit is best leuk. Blijft alleen niet erg hangen. Fijnste nummer is Monster Hospital

avatar van timing
Aardig, maar ik ben nog niet gepakt. Ik mis de electronische dancedingetjes van Old World Underground (zoals in Hustle Rose en Dead Disco). Ze kiezen hier toch vaker voor een paar flinke gitaren en dat vind ik erg jammer eigenlijk.
Bij The Police and the Private denk je dan ineens: daar gaan we dan eindelijk! Maar het electronische themaatje blijft helaas op de achtergrond....
Los daarvan vind ik Poster of a Girl een fantastisch nummertje.

een 3tje

avatar van Tekh
zeer relaxte muziek dit monster hospital en poster of a girl zijn ook mijn favorieten

avatar van Bill
Ben nu "Grow Up and Blow Away" aan het beluisteren, en vind dat album een topper. Enorm lekker.
Toch jammer dat deze nog niet op musicmeter.nl staat. (is nooit officieel uitgebracht, alleen als gratis download. Men heeft een release voor dit jaar in de planning te zitten, volgens Wikipedia.

Zometeen is "Live it out" aan de beurt om eens te beluisteren!

avatar van Ali Chemicali
Ik ben stiekum verliefd op zangeres Emily Haines

Ze is zeker wel een cutie. Dit album is mij door een vriend aangeraden, maar ik heb het nooit erg veel bijzonders gevonden. Live it Out en Monster Hospital zijn leuk. De rest vond ik niet noemenswaardig.