West of Memphis (2013)

Alternatieve titel: Voices for Justice

Rock / Score
Label: Legacy

1. Henry Rollins - Damien Echols Death Row Letter, Year 9 (2:34)

met Nick Cave en Warren Ellis

2. Natalie Maines - Mother (5:50)
  3. Lucinda Williams - Joy (4:40)
  4. Camp Freddy - The Jean Genie (4:19)
  5. Tonto's Giant Nuts - Little Lion Man (4:11)

met Johnny Depp en Bruce Witkin

6. Marilyn Manson - You're So Vain (4:01)
  7. Band of Horses - Dumpster World [Live] (3:41)
  8. Citizen Cope - DFW (2:44)
  9. Eddie Vedder - Satellite (2:28)
  10. Bill Carter - Anything Made of Paper (4:13)
  11. White Buffalo - House of Pain (4:30)
  12. Bob Dylan - Ring Them Bells (3:00)
  13. Nick Cave - Score Suite (4:59)
  14. Johnny Depp - Damien Echols Death Row Letter, Year 16 1/2 (3:23)
  15. Bill Carter - Road to Nowhere (5:45)
  16. Patti Smith - Wing [Live] (4:36)
getipt via de Vinyl Vrienden (thx!).
Mooie plaat, klinkt ook erg mooi op vinyl.
Kende deze nog niet.
Ingetogen bij vlagen en leuke koffers, bv van Little Lion Man (alles beter dan het ubersaaie origineel), house of pain, mother and you're so vain, road to nowhere.
En prachtige bijdragen van Cave, Lucinda Williams en
four stars

avatar van Pietro
Ik ben erg benieuwd naar deze release. Ik ben redelijk goed op de hoogte van deze zaak over drie jongens (inmiddels mannen) die bijna 20 jaar onschuldig in de cel hebben gezeten, dankzij de Paradise Lost-trilogie. De echte daders zijn nooit gepakt en wat vooral schrijnend is aan deze zaak, is dat de lokale autoriteiten het wel goed vonden zo. Ze waren er immers van overtuigd dat ze de juiste daders te pakken hadden en hebben zich nadien amper ingespand om de waarheid boven tafel te krijgen.

Diverse artiesten hebben zich hard gemaakt voor hun vrijlating en in 2011 was het dan eindelijk zover. Een aantal van mijn favoriete artiesten zijn hier op terug te vinden, waaronder Lucinda Williams, Eddie Vedder en Bob Dylan. De meeste van deze tracks ken ik wel al, maar toch ben ik benieuwd naar de bijdragen die ik nog niet ken.

O ja, volgens mij is het jaartal niet 2013 maar 2011 (in 2013 waren Damien, Jason en Jesse immers al vrij). Ik zal een correctieverzoek indienen.

avatar van J.J. Wever
Pietro schreef:

Het officiële jaar van release is 2013 (releasedatum= 15-01-2013). De release uit 2011 was op cd-r en was een promorelease.