Alanis Morissette - The Collection (2005)

Canada
Label: Maverick

1. Thank U (4:18)
  2. Head over Feet (4:24)
  3. 8 Easy Steps (2:52)
  4. Everything (3:34)
  5. Crazy (3:38)
  6. Ironic (3:48)
  7. Princes Familiar [MTV Unplugged Version] (4:34)
  8. You Learn (3:59)
  9. Simple Together (4:47)
  10. You Oughta Know (4:08)
  11. That I Would Be Good (4:16)
  12. Sister Blister (4:12)
  13. Hands Clean (4:33)
  14. Mercy (1:43)
  15. Still (6:17)
  16. Uninvited (4:35)
  17. Let's Do It (Let's Fall in Love) (3:23)
  18. Hand in My Pocket (3:39)
  19. So Unsexy [Vancouver Sessions 2004] * (5:05)
totale tijdsduur: 1:12:40 (1:17:45)
avatar van Rinus
Prima verzamelaar van deze artieste. Voor een prikkie gekocht toendertijd, omdat ik helemaal niks van haar had.

avatar van Gert P
Wat is er toch met seal en crazy, persoonlijk vind ik seal niks en dat nummer ook niet.
Maar met liedjes verkrachten kan je winnaar worden van al die muziek programma's waar elke keer veel mensen naar kijken als voice of holland en toppers of hoe het allemaal heten mag... dus wat zeuren jullie toch.
Weet nog dat nummer van Hallelujah, weet alleen niet meer hoe die griet heet.
Gelukkig kijk ik niet naar dergelijke troep en ach dat nummer kan je skippen toch....
Had nog niks van madam... ja de eerste cd maar die is fortsie dus nu maar deze verzamlaar en vindt hem meer dan redelijk.
Nu hoef ik ook niet meer van haar... klaar toch.

Mijn volgorde is trouwens heel anders.

Visionary
Ik kan mijzelf niet echt een Alanis Morissette fan noemen en dan is een dergelijk album absoluut een uitkomst. Ik denk dat alle nummers die ik van deze ken hier wel opstaan. Ik heb mij aan géén één nummer gestoord en dat is ook een positief teken. Los van de bekendere nummers is er niet echt een nummer blijven hangen. Dus wel een leuk album, maar ben niet nieuwsgierig naar de rest van deze zangeres.

avatar van Crush
musicfriek schreef:
Uninvited blijft een van haar mooiste nummers

Voor dit nummer deze CD aangeschaft.

Verder heb ik niet zoveel met het werk van Alanis; ik vind t zeker niet slecht, maar alleen 'Uninvited' is voor mij echt bijzonder.
Ik had ooit de CD 'City of angels' (soundtrack) war het op stond, mar ben deze helaas kwijtgeraakt. Enige weken geleden hoorde ik bij een vriendin thuis voor het eerst sinds jaren het nummer weer en het maakt nog steeds veel indruk.