Sheila and B. Devotion - King of the World (1980)

Alternatieve titel: Sheila and B. Devotion

Frankrijk / Verenigde Staten
Dance
Label: Carrere

1. Spacer [Long Version] (5:58)
  2. Mayday (3:41)
  3. Charge Plates and Credit Cards (4:22)
  4. Misery (3:03)
  5. King of the World (4:34)
  6. Cover Girls (3:14)
  7. Your Love Is Good (4:43)
  8. Don't Go (4:29)
  9. Your Love Is Good [US Version] * (4:50)
  10. Spacer [Lost in the Space Mix] * (6:42)
  11. Spacer [Lost in the Space Dub Mix] * (6:06)
  12. Spacer [Down to Hearth Mix] * (7:28)
  13. Spacer [Remix Radio Edit] * (4:06)
  14. Spacer [Remix for DMC] * (7:47)
Dat eerste nummer

avatar van sq
sq
.. is natuurlijk een belangrijke reden om het album te plaatsen. Bekende covers van het nummer werden gemaakt door Alcazar ('Crying at the discotheque' ) en Frank 'O Moiraghi ('Show me').

Het album werd geproduceerd door Edwards en Rodgers van Chic, maar valt grotendeels toch tegen. Spacer is verreweg het mooist, en 'King of the World', een piepklein hitje, vind ik ook nog wel mooi. 'Charge Plates en Credit Cards', en 'Cover Girls' zijn leuk omdat Chic daar een soort van rocksound uit de gitaren laat klinken. Daarmee is het nog geen rock, want dat is Sheila - onder meer bekend vanwege een 70's discoversie van evergreen 'Singing in the rain' - natuurlijk ook niet.

avatar van Kos
Kos
De productie van Spacer is natuurlijk wel prettig, maar van haar stem (en vreemd accent) ben ik niet zo kapot.

Nou ja, vreemd, gewoon Frans

avatar van Kos
Kos
Ik krijg er een visoen van kitscherige seventies disco-zangeressen met veel te veel make-up bij .

avatar van FunkStar
Erg lekker disco album van deze Franse zangeres!
Met uiteraard de singles King Of The World en Spacer (wat vele keren gesampled is).
Heb deze CD pas in Parijs gekocht, kwam hem tegen in een groot warenhuis. Deze CD is bijna niet te krijgen in Nederland..

sq schreef:

Dat gebeurt in "Spacer" ook wel een beetje ja.

avatar van george clinton
sq schreef:
Daar komt nu Mika's "Relax, Take it Easy" bij. Na een seconde hoor je het al.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
george clinton schreef:
Daar komt nu Mika's "Relax, Take it Easy" bij. Na een seconde hoor je het al.
Nee, dat is gebaseerd op "(I Just) Died In Your Arms" van Cutting Crew.