Carptree - Superhero (2003)

Zweden
Label: Fosfor Creation

1. Superhero (6:34)
  2. Fathers House (6:29)
  3. Calm Sea of Their Pupils (5:42)
  4. There Like Another (4:04)
  5. Host Us, Graft (5:26)
  6. Watching the Clock (4:30)
  7. Into the Never to Speak Of (6:41)
  8. Flesh (5:30)
  9. Malfunction (6:20)
  10. Lie Down (4:13)
  11. Sleep (5:44)
avatar van Flipper
Net iets minder dan de opvolger 'Man Made Machine' maar toch heerlijk om naar te luisteren. Symfo-luisterliedjes met hier en daar wat bombast. Sommige nummers doen me aan Peter Gabriel in zijn begin periode denken.

avatar van Alicia
Dit is niet echt het eerste album van dit super-symfonische-power-duo - die moet ik nog te pakken zien te krijgen - maar wat een melodieuze, heerlijk pittige progressieve rock maken multi-instrumentalist Carl Westholm en zanger/componist Niclas Flink & Co. Er zitten hier en daar nog wat fijne metal resten in de muziek, Carl heeft tenslotte zijn roots in de melodische doom metal of iets in die richting, maar hij heeft ook een klassieke muziekopleiding genoten en dat hoor je! Het stemgeluid van de besnorde, charismatische Niclas doet inderdaad af en toe denken aan Peter Gabriel.

Samen met Cosmograf dé ontdekking van deze maand (én de vorige maand ).