Waka Flocka Flame - DuFlocka Rant 2 (2013)

Label: Brick Squad Monopoly

1. DuFlocka Rant, Part 2 (Intro) (0:32)
  2. Stay Hood (3:42)

met Lil' Wayne

3. Can't Do Golds (3:17)
  4. Fell (4:06)

met Gucci Mane en Young Thug

5. Murda She Wrote (3:59)

met Cartel MGM en Young Scooter

6. Hood Rich (3:19)
  7. College Girl (4:09)

met Quez

8. Fast Forward (2:36)
  9. Two Gunz Up (3:29)

met Ice Burgandy en Wooh da Kid

10. Brother's Keeper (2:58)

11. Bad Decision (4:08)

met Wooh da Kid

12. Shit Where You Sleep (2:44)

met Ace Hood

13. Ain't Right (3:48)

met Chaz Gotti en D Dash

14. Tax Money (2:51)

met Wooh da Kid

15. Anything but Broke (4:06)

met Frenchie en French Montana

16. Real Recognize Real (3:16)
  17. DuFlocka Rant, Part 2 (Outro) (0:27)
bennerd
Ik had het onlangs met user Yestsida over het feit dat er verdomd veel artiesten zijn die veel beter tot hun recht komen op een mixtape dan op full-lengths. Een aantal rappers, zoals Wiz Khalifa, Lil' Wayne, Young Jeezy en Gucci Mane, hebben ook al aangegeven dat ze liever mixtapes maken omdat ze dan volledig hun eigen ding kunnen doen.

Ook Waka Flocka Flame heeft al dergelijke zaken aangegeven in interviews. Dat wordt best duidelijk op deze tape, DuFlocka Rant 2. Wat is hij hier veel beter op dreef dan op Triple F Life! Hij schreeuwt erg vaak de longen uit z'n lijf en klinkt met momenten zo vloeiend als Gunplay. Ik had deze jongen bijna afgeschreven, maar op deze tape toont dat hij nog steeds een van de grootste bazen in het trap-genre is. De grote hoeveelheid gastartiesten zorgt ook voor voldoende afwisseling.

Geweldige mixtape. Dit komt qua niveau zelfs erg dicht in de buurt van Flockaveli.

Harco
Ik vind vooral Real Recognize Real zo ontzettend hard. De rest van de tape moet ik dringend eens beter beluisteren.

bennerd
Check Brother Keeper eens. Verdomme, wat vet. Heb voorlopig ingezet op 3,5*, maar ik zie dat nog hoger worden.

Ik benoem DuFlocka Rant 2 tot de beste Waka-plaat. Mijn hemel, wat een energie