Grinderswitch - Honest to Goodness (1974)

Blues / Rock
Label: Capricorn

1. Kiss the Blues Goodbye (5:03)

met Richard Betts

2. Can't Keep a Good Man Down (4:00)

met Jaimoe

3. How the West Was Won (5:29)

met Jaimoe

4. Eighty Miles to Memphis (3:06)
  5. Catch a Train (4:48)
  6. Roll on Gambler (5:22)
  7. Homebound (6:52)
  8. Peach County Jamboree (3:54)
  9. You're So Fine [Live Version] * (3:29)
Kingsnake
Heerlijke southern rock/blues plaat.
klinkt lekker volwassen en niet zo overdreven redneck als .38 Special en Molly Hatchet.

Klinkt meer als Allman Brothers maar dan zonder de lange jams.
Dru Lombar heeft een lekkere rauwe soul/blues stem.

Een aanbevelertje, voor liefhebbers van 70ies bluesrock.

avatar van sdr
sdr
Klinkt inderdaad erg goed Kingsnake. Lekkere niets aan de hand muziek. Bedankt voor de tip

Ozric Spacefolk
Debuut van Dru Lombar en co.
Dickey Betts en Jai Johanny Johanson van The Allmans doe hier op mee...

Enthousiaste en puntige southern rock songs met heerlijk (solo) gitaarwerk... Minder jam-gericht als The Allmans maar net zo lekker...

avatar van Mssr Renard
Joe Dan Petty was lid van de roadcrew van The Allman Brothers Band. Dit is zijn band, waarin hij bas speelt. Naast hem is de leadzanger en gitarist Dru Lombar met zijn lekkere bluesy stem en Larry Howard met zijn snelle en melodische gitaarspel, wat een beetje vergelijkbaar is met Toy Caldwell en Dickey Betts. Die laatste speelt trouwens ook mee op Kiss the Blues Goodbye.

Het vierde bandlid is drummer Rick Burnett. De productie is handen van Capricorn-in house-producer Paul Hornsby die ook de piano- en orgelpartijen voor zijn rekening neemt, waardoor de plaat soms wat neigt naar de sound van Brothers and Sisters van The Allman Brothers Band. Een laatste link met die band is dat Jaimoe op twee nummers meespeelt op de conga.

Fantastische, avontuurlijke southern rockplaat die wat mij betreft zich prima kan meten met de bekendere southern rockplaten, maar helaas onebekend is gebleven.

avatar van Mssr Renard
Voor mij is Homebound nog steeds één van de mooiste songs ooit geschreven. Hier ook ontzettend mooi en met zoveel gevoel gespeeld. Er is geen live-versie van en het is nooit door een andere band gecovert. Wel is er een tweede versie van de song op hun laatste stuidoplaat uit 2005. Maar de versie zoals het op dit album staat is de mooiste.