The Cats - Take Me with You (1970)

Label: Imperial

1. Where Have I Been Wrong (5:19)
  2. Take Me with You (3:02)
  3. Don't Waste My Time (2:37)
  4. Phone Call (3:22)
  5. Five Little Tears (2:49)
  6. Crying Like I've Never Done Before (4:23)
  7. I Don't Know (2:37)
  8. I Walk Through the Fields (3:56)
  9. If I Could Make You Blue (2:29)
  10. Irish (2:13)
  11. I Love You (3:34)
  12. Lonely Walk (6:17)
  13. Magical Mystery Morning * (2:40)
  14. The Greatest Thing * (3:18)
  15. Marian [Live from Grand Gala du Disque 1978] * (4:41)
  16. Lies [Live from Grand Gala du Disque 1978] * (3:15)
De eerste volwassen lp van The Cats. Hoogtepunten: de lange versie van de hitsingle "Where've I been wrong" en de ultieme muzikale uiting van eenzaamheid "Lonely Walk".

"Where have I been wrong" is niet alleen het hoogtepunt van dit album, maar gelijk van hun hele ouvre.
samen met het wonderschone "Dreams"

avatar van Music4ever
ettettummu schreef:
samen met het wonderschone "Dreams"

Mee eens, het gitaarspel in 'Where have I been wrong' is echt wonderbaarlijk goed! Ik meen dat één van de gebroeders Tol dat gespeeld heeft, of was het nou Jan Akkerman?

Where have I been wrong is in de studio gespeeld door
Jan Akkerman.
Maar live heel goed gespeeld door Piet Veerman.
De gebr. Tol speelden voor 1987 in BZN Thomas toetsen
en Cees gitaar,Later heel sucsesvol als Tol&Tol.
Dit Cats album vind ik zeer goed.

Het ultieme Cats-album. Deze lp/cd zet je pas af als-ie hélemaal afgelopen is. "Lonely walk", de allerlaatste track (als je de bonustracks op de rer-elease niet meetelt) staat op eenzame hoogte in het Cats-repertoire.

avatar van musicfriek
Wauw, dit had ik nooit gedacht, maar Where Have I Been Wrong is echt een fantastisch nummer. Die gitaar in dat nummer, dat is pure kunst. Is er nog meer de moeite van The Cats?

vroeger als kleine jongen draaide ik deze elpee helemaal grijs
was vergeten hoe het album heette want ik was op zoek naar 1 nummer
lonely walk
eindelijk gevonden
het beste nummer allertijden van the cats

avatar van paulmccuytney
Eind jaren 60, begin jaren 70 had ik nogal een warm plekje in mijn hart voor The Cats, mede via de hits Times where when, Lea, Scarlett ribbons en vooral One Way Wind. Mijn besluit om destijds dit album aan te schaffen lag dan ook voor de hand. Ik vind het over het algemeen een redelijk goed album met als uitschieters de hit Where have I been wrong, het titelnummer, Don't waste my time en Lonely walk. Maar er staan helaas ook enkele baggernummers op, met name het door drummer Theo Klouwer gezongen Irish en de Jaap Schilder-bijdrage I love you. De groep heeft al 3 behoorlijk goede vocalisten (Piet en Cees Veerman en Arnold Muhren) en dan is het wel een beetje zonde als het niveau door die andere 2 ietwat naar beneden gehaald wordt. Al met al 3 sterren.

avatar van Blu-ray
LP lag voor € 1 bij de Kringloop. In nieuwstaat, maar klinkt nog erg "op slot"/dof; sommige titels staat ook op een Best of 2LP, en klinken daar veel helderder en pittiger. LP z.s.m. eerst maar in een Knosti bad doen.

Op deze LP staan trouwens niet de hierboven genoemde bonustracks.

avatar van teus
Blu-ray schreef:

Op deze LP staan trouwens niet de hierboven genoemde bonustracks.

Dat is ergens ook logisch ,als het de eerste originele lp persing betreft, bonustracks kwamen vaak veel later bij rereleases en dan vaak op CD ,wat deze en andere Cats albums betreft..als ik me niet vergis eind jaren 90 zijn alle studioalbums van the Cats in heruitgave op CD incl die bonustracks uitgebracht ,nu alleen nog tweedehands te krijgen volgens mij
Ik heb er zelf 4, uit periode '68- '71 (de glorie tijd) paar jaar terug ook tweedehands aangeschaft ,gemiddelde goede albums,al waren de Cats geen hoogvliegers om volledig goede albums vol te componeren,toch ongeveer voor de helft mooie songs zoals we de Cats kennen uit de hoogtijdagen
Net als dit album ,de helft matig en de helft best goed,...na genoemde periode vond ik ze erg afzakken ,dus hield ik bij die 4 en een verzamelalbum

The Cats zijn ook de enigste artiesten uit Volendam die ik op de plank heb ...en wil hebben

avatar van Blu-ray
@teus. Opnamekwaliteit varieert behoorlijk per nummer. Songs lijken in verschillende studio's opgenomen, en misschien ook deels veroorzaakt door afspelen met een saffier pick-up naald door 1e eigenaar; immers niet ondenkbaar, LP is uit 1970.
En "Where Have I Been Wrong" klinkt anders in latere opnames: enkele instrumenten klinken hier ver weg.
Op de hoes staat trouwens: "5C 054-24320 (de luxe)", label: Imperial.

Ik ben niet zo'n grote The Cats fan. Deze LP is voor mijn vrouw, die wel fan is. Ze heeft ook nog 3 LP's van "Colour us gold" (elke LP heeft wel wat) en de 2LP "10 Jaar The Cats".

avatar van teus
Blu-rayWss klinkt Where Have I Been Wrong niet alleen door slijtage wat matter en stoffiger ,maar ook omdat later net als zoveel opname's van artiesten uit de '70,s (en eerder) vanaf de moedertapes opnieuw en verbeterd uitgemixt zijn
De heruitgaves van de originele studioalbums die ik beschreef zijn ook remasters
Ik heb altijd wel een zwak gehad voor the Cats op zekere hoogte ,ondanks het zwakkere werk tssdoor op elk album,zijn de Arnold Muhren composities en sommige andere songs heel mooi
Gewoon een gedeelte nederpop die ik wel waardeer