Legs Diamond - Captured Live (1992)

Label: Music for Nations

1. Intro: Things to Come - Epilogue (2:06)
  2. Out on Bail (3:35)
  8. Satin Peacock (5:04)
  9. Nervous (4:11)
  10. Woman (8:21)
  11. Town Bad Girl (4:15)
  12. Underworld King (3:31)
  13. Drum Solo (2:41)
  14. I Think I Got It (7:45)
  15. Stage Fright (5:31)
  16. Fan Fare (2:35)
avatar van vielip
Prima live album waarop de klasse van de band goed hoorbaar is. Nog net opgenomen ten tijde dat ze redelijk populair waren en aardig wat publiek trokken. Enig minpuntje vind ik dat er te weinig nummers van het schitterende Land of the gun album opstaan maar vooruit..Oh en die drumsolo had uiteraard niet gehoeven. Gelukkig duurt 'ie maar amper 3 minuten

avatar van Sir Spamalot
Met opnames afkomstig van een optreden op het La Semana Alegre Outdoor Festival op 28 april 1990 laat dit livealbum een mooie verzameling nummers horen van de zes voorgaande studioabums. Het is echter de toer voor het zesde album Town Bad Girl, dat hier is vertegenwoordigd door vier nummers.

Ambachtelijk en rockend vakwerk (vaak met altijd lekker klinkende Hammond orgel) met de voor mij gebruikelijke kanttekeningen voor de beide solospots die mij veelal weinig interesseren en voor zanger Rick Sanford, die het aangenaamst klinkt wanneer hij niet die hoge noten moet opzoeken want dan komt hij schreeuwerig over. Zestien stuks min dik ingezet bombastisch intro min twee solospots min outro aka Fan Fare, schieten er nog twaalf lekkere nummers over.