Miri Ben-Ari - The Hip-Hop Violinist (2005)

Label: Universal

1. Intro (0:38)
  2. We Gonna Win (4:28)

met Styles P

3. Jump and Spread Out (4:05)

met Fatman Scoop en Vicious

4. Fly Away (3:54)

met Fabolous en Kanye West

5. Hold Your Head Up High (5:03)

met Lil Mo

6. Sunshine to the Rain (4:31)

met Scarface en Anthony Hamilton

7. Lord of the Strings (1:36)

met J. Ivy

8. Chillin' in the Key of E [Instrumental] (3:04)
  9. Miss Melody (5:44)

met Akon

10. New World Symphony (4:25)

met Pharoahe Monch

11. 4 Flat Tires (4:59)

met Baby, Lil' Wayne en 6 Shot

12. She Was Just a Friend (4:45)

met Anthony Hamilton en Algebra

13. Ive Been Waiting on You (4:17)

met Consequence en John Legend

14. Star Spangled Banner (2:53)

met Doug E. Fresh

15. Jump & Spread Out [Reggaeton Remix] (4:15)

met Fatman Scoop, Zion & Lennox en Pitbull

avatar van T.O.
Ehm, wat moet ik me hierbij voorstellen?

avatar van BoordAppel
Hiphop met flink wat vioolspel erdoorheen . New World Symphony en Sunshine to the Rain zijn in ieder geval al erg fijn.

avatar van Kos
Kos
Hip-hop en violen zijn doorgaans een erg slechte combi .

avatar van Word_Play
Alle vioolstukken van College Dropout en tracks als Celebrity Overnight zijn door haar gearrangeerd en gespeeld.

Hier een leuk stukje van Ben-Ari bij 106 & Park.

ik heb 'm! En ondanks dat ik de meeste nummers al kende vind ik het een erg geslaagd album. k heb altijd al een zwak voor violen(of een ander klassiek intrument) met rap gehad. Jammer dat de meeste gastartiesten niet mijn favorieten zijn.

avatar van Reijersen
Een leuke combinatie, viool en hiphop. Erg origineel bedacht, maar is het ook echt wat? Nou, ik moet zeggen bij deze cd wel. Ik vind Miri Ben Ari echt een virtuoos met de viool en haar spel past perfect bij de beats en de rhymez van de hiphoppers. Gewoon een lekker cd-tje.

avatar van Reijersen
Luister dit album op een paar nummers na eigenlijk nooit meer. Te oninteressant en standaard R&B deuntjes. Hou het op 2 sterren.

rico-bballer
Ik wist dat zij iets met violen te maken moest hebben ze heeft toch wel heel vette nummers gemaakt hoor. Ik zag haar als feature maar hoorde niks . Na 4 nummers tegengekomen te zijn met haar als feature viel me aps op dat het allemaal nummers met violen waren.

avatar van Silky & Smooth
Zover ik weet is dit een origineel en niet (veel) vaker gedaan iets binnen hip-hop. Jammer dat het concept dan toch wat minder is uitgewerkt. Qua concept had ik een meesterwerkje verwacht. De vele gastartiesten waren te verwachten en die vallen niet eens zo tegen, op enkelen na. Zelfs Wayne en Baby vind ik wel leuk klinken. Toch zijn het vooral de gastartiesten en beats die dit album een beetje de moeite waard maken. De viool klinkt soms erg leuk en maakt sommige nummers bijna filmisch. Ook weet Miri Ben-Ari met haar viool ook goed in te spelen op de verschillende stijlen. Soms wat harder en dan weer gevoeliger. Het grootste minpunt vind ik, hoe gek het ook klinkt, dat de viool een te grote rol heeft. Soms bijna solo stukjes. Als de viool zo goed als opgenomen wordt in de muziek vind ik het erg vet, zodra het echt begint op te vallen wordt het minder. Het nummer met Akon, de reggaeton remix en Star Spangled Banner zijn echt jammer. Consequence, Scarface en J. Ivy vind ik goed bij haar vioolwerk passen. En het vetste nummer is toch wel New World Symphony. Wat een nummer is dat!