Zornik - Alien Sweetheart (2005)

Belgiƫ
Label: Capitol

1. I Feel Alright (4:22)
  2. Keep Me Down (3:45)
  3. Monday Afternoon [Acoustic] (4:20)
  4. Another Year (4:35)
  5. Escape (4:10)
  6. Wake Up (3:22)
  7. Things Are Changing (4:28)
  8. So Much More to Come (4:42)
  9. Hate / Like (4:03)
  10. Q's No A's (6:06)
  11. Believe in Me [Acoustic] * (4:35)
  12. Miracles [Acoustic] * (4:12)
  13. Goodbye [Acoustic] * (2:55)
  14. Scared of Yourself [Acoustic] * (4:41)
  15. Are You a Junkie? * (6:14)
nicolas
ALLE akoestische versies op de bonus-cd zijn echt kippenvel-nummers. de zang ligt op een andere toon, er zijn hier en daar wat variaties, maar vooral die akoestische gitaar is er zo mooi in te horen.

Bonus-cd:

1. Believe in me (acoustic)
2. Miracles (acoustic)
3. Goodbye (acoustic)
4. Scared of yourself (acoustic)
5. Are you a junkie? (previously unreleased)

avatar van c-moon
Helemaal akkoord, Nicolas! Maar de CD zélf is ook enorm goed hoor. Een echte revelatie..

Ben trouwens vanavond naar Zornik gaan kijken in de Stadsschouwburg in Mechelen: FENOMENAAL GOED !!!

Amai!

nicolas
ah ik heb 'm gezien op 10 februari in kortrijk en ik moet zeggen: chapeau (=petje af) dat akoestisch zittend concert was gewoonweg prachtig. ook nummers die ik niet/niet goed kende krijgen van mij alleen lovende kritiek. het strijkorkest was subliem, het nederige en eerder onopvallende gitaarspel paste perfect en de zang was het einde... live beter dan studio.

deze cd viel ook wel mee vind ik dit is eens iets anders rustige liedjes van hun is ook wel heel goed een 5

Heel mooie CD. Deze groep straalt heel veel leven uit. Als ik Wake Up luister begin ik meteen te lachen. Heel mooi.

Favorieten zijn Keep Me Down, Escape en Wake Up.

avatar van LucM
Een radicale koerswijziging van Zornik : geen pathos of bombast meer die zijn vorige twee albums kenmerkten maar veelal akoestische, ingetogen en melancholische songs, hier en daar ingekleurd met violen. Alleen de zang van Koen Buyse blijft kenmerkend voor Zornik.
En deze Zornik bevalt mij het beste vooral omdat Koen Buyse hier zijn mooiste songs heeft neergeschreven. "I Feel Alright" en vooral "Keep Me Down" zijn gewoon parels en ook zijn vroegere songs vind ik akoestisch goed uit de verf komen.

Ik ben een fan van Zornik, van al zijn CD's, en deze is inderdaat heel anders. Ik vind dit persoonlijk de beste CD van zornik, omdat de muziek hier prachtig is, het album is rustgevend en de teksten zijn mooi. Ik vind alle nummers goed, maar er zijn er 2 die mij het meest aanspreken: Wake Up, van wege de mooie violen in het refrein en vanwege de tekst en Things Are Changing, ook vanwege de violen, de gitaar, de teks en omdat het een mooi einde heeft.
Dit album krijgt van mij een 5.0!

PriestMaiden
Geen slechte cd, maar vind hem toch tegenvallen, te soft naar mijn zin. Zornik hoort te knallen.
Nummers zoals I Feel Alright en Keep Me Down zijn zeker niet slecht, maar toch niet goed genoeg voor een heel album in die stijl.

MindRuler
Voor wie eens wat anders wil: een zeer relaxte luisterplaat van Koen & Co met alleen maar pareltjes erop. Keep Me Down is het meest bekende nummer, de andere liggen ongeveer in hetzelfde straatje. Heerlijk pop/rock album.