Oliver Schories - Exit (2013)

Duitsland

11. Exit
  12. Be
  13. Outro
avatar van Manuel
Voor een voorproefje: Er staan al aardig wat ''Snips from new album Exit'' op zijn SoundCloud

Erg benieuwd naar zijn opvolger van Oliver Schories - Herzensangelegenheit (2012)

Hoop dat dit ook wel wat aandacht krijgt, nu het niet meer op Parquet, maar op zijn eigen, nog betrekkelijk kleine label uitkomt.

avatar van shampos
Een beet je een overkill, om nu al met een nieuw album te komen. Ik vermaak me nog prima met het debuutalbum. Ik kan hem sowieso niet meer bijhouden. Hij produceert als een malle remixen aan de lopende band. Het is allemaal een beetje te veel herhaling.

Ik hoop niet dat het met dit album net zo is, want het lijkt me erg moeilijk om Herzensangelegenheit (nu al) te evenaren, laat staan te overtreffen.

De snippets ben ik niet zo van, luister liever het album in zijn geheel, want dat was ook de kracht van zijn debuut. Heb alleen Sunset gehoord en die viel ook een beetje tegen. Maar het debuut had ook zijn luisterbeurten nodig om het als geheel op waarde te schatten, dus wie weet...

Ben benieuwd vorige album was erg fijn! Wat ik wel hoorde is dat de DJ Oliver Schories iemand is dan de producer. Weet iemand daar meer van?

Kan ook zo want ik vind het album veel minder vocale dingen bevatten dan bijvoorbeeld zijn dj sets.

avatar van Manuel
Ik weet niet, volgens mij is Oliver Schories gewoon Oliver Schories.

Ben benieuwd, als het goed is moet hij vandaag uitkomen.

Een goede review: Oliver Schories - Exit LP on Der Turnbeutel:: Music Reviews with Pre listening Mp3 player included :: I Voice Hype, Lies & Gossip - ibiza-voice.com

Ja de naam wel maar ze zeggen dat het een ander persoon is. Niet dat dat erg is of zo hoor.

avatar van shampos
Ik weet niet hoe de rolverdeling precies is, maar hij heeft een vaste studiopartner genaamd Manuel Meyer. (google maar eens, de hele discography van oliver schories is all written & produced by M. Meyer & O. Schories.)
Volgens mij is Meyer de techneut van de twee en heeft ie veel meer studio-ervaring dan Oliver...
Hij zal wel de producer zijn en Oliver de Dj.

Ik heb hem inmiddels binnengehengeld, ben er alleen nog niet aan toegekomen om hem (goed) te beluisteren, kan zomaar een weekje duren voordat het wel zo is.

avatar van Manuel
Ik vind hem vooralsnog wat tegenvallen. Ik had Herzensangelegenheit erg hoog staan, maar misschien is daar de charme ook wel wat af.. Dit is geen slechte plaat overigens, maar niet zo verslavend als Herzensangelegenheit een jaar geleden was. Heb nog geen echte knalmomenten gehoord op deze plaat.

Jammer, had er toch wel meer van verwacht. Stond er geen Schories op de hoes, dan was ik dit album misschien al weer vergeten.

avatar van shampos
Ik zei ook al dat het een overkill was, zeker als je net als ik ook zijn losse releases en remixen bijhoudt. Heb het album (slechts) één keer beluisterd en was ook niet onder de indruk. Dus laat hem ook maar even liggen tot een later moment (zomer wellicht).
Wat mij betreft zijn er ook maar weinig artiesten die (meer dan) twee albums écht weten te boeien. Maar ik verveel me nu eenmaal snel qua muziek. Dus dat kan ook aan mij liggen.

avatar van Manuel
Het gevaar bij een erg sterk debuut is natuurlijk altijd een herhaald trucje op het vervolgalbum, dat is ook hier wel een beetje het geval.. Jammer, nu kun je beter in plaats van deze het debuut nog eens luisteren..

Kroebel
Ik snap niet zo goed waarom jullie het album zo sterk vergelijken met die eerste. Misschien zit ik er helemaal naast, ik heb die eerste cd ook maar 1 keer beluisterd, maar dat deed me echt niet zo veel. deze cd is veel meer mellow en heeft naar mijn idee veel mooiere en diepere tonen. Deze cd zou ik opzetten als ik lekker buiten in het zonnetje zit, die eerste niet. 4,5*

Kroebel schreef:

Ik denk dat dat het verschil is. Waar de eerste iets meer een knalplaat was, lijkt dit wat meer naar deep house te gaan. Persoonlijk vind ik deep house niet zo boeiend meer, op een gegeven moment heb je (ik) het wel een beetje gehoord. Niet slecht, maar ook niet spannend en ook geen dansvloermateriaal. Doe mij maar weer een knalplaat.

avatar van shampos
Heb hem stiekem toch al aardig wat keren beluisterd. Het is inderdaad minder een knalplaat dan het vorige album. En meer iets voor op het strand in de zomer, de BPM ligt ook aanzienlijn lager.
Er zitten alleen geen uitschieters tussen, maar toch ligt het album wel aardig in het gehoor en is het algehele niveau zeker niet slecht. Ik twijfel tussen 3,5 en 4. Omdat hij nog steeds groeit ben ik geneigd naar een 4 te gaan, maar het ontbreken van uitschieters zegt me dat 3,5 beter past.
Een ding staat in ieder geval wel vast. Dat hij wat mij betreft het niveau van Herzensangelegenheit zeker niet haalt.