Rickie Lee Jones - Pirates (1981)

Label: Warner Bros.

1. We Belong Together (5:05)
  2. Living It Up (6:26)
  3. Skeletons (3:40)
  4. Woody and Dutch on the Slow Train to Peking (5:18)
  5. Pirates (So Long Lonely Avenue) (3:56)
  6. A Lucky Guy (4:20)
  7. Traces of the Western Slopes (8:00)
  8. The Returns (2:19)
avatar van Krakonos
We belong together. Een lied hoeft niet ingewikkeld te zijn om je zo te raken. Wat een prachtig begin. ook nummer 2, en vooral 3 laten je denken word ik nou zo sentimenteel of is het echt zo mooi?

Een van de sterkere Jones albums, zakt verderop iets in, maar dat is met de andere nummers al lang en breed goedgemaakt.

beaster1256
volledig met je eens , de eerste 3 nummers zijn de aankoop van deze cd meer dan waard !

avatar van Glacier
Geweldig album! Dit album is inderdaad zooo mooi, maar niet op een foute manier, if you get my drift.
Haar variatie in manier van zingen en muzikale stijl is echt fenomenaal.

Totally shocking dat dit album zo weinig reviews heeft.

avatar van Broem
Glacier schreef:
Haar variatie in manier van zingen en muzikale stijl is echt fenomenaal.

Totally shocking dat dit album zo weinig reviews heeft.

Eens. Prachtig album van een zangeres die te onbekend is gebleven in Nederland. Kwaliteits pop met een grote K. Pop Pop is mijn favoriete album van haar. Ik vergelijk haar vaak met Suzanne Vega. Ook zo'n grootheid die onderbelicht is gebleven.

avatar van MoKnows
Minder goed dan haar fantastische debuutalbum van 2 jaar eerder, dat Rickie helaas nooit meer heeft weten te evenaren. Uitschieters zijn Pirates (So Long Lonely Avenue), Living It Up en Woody and Dutch on the Slow Train to Peking. Dit laatste nummer lijkt qua instrumentatie en opbouw op het (m.i. geweldige) nummer Danny's All-Star Joint van haar debuutcd.

Linus Van Pelt
Rickie laat haar jazz cat personage voor het grootste gedeelte achter zich, maakt een geweldige plaat vol met prachtig sing and song writer liedjes en toch wat jazzy nummers die prima vallen. Vooral de 'break' in Pirates is prachtig met het dronende orgeltje op de achtergrond. Ik gok dat deze nog minimaal een halfje omhoog gaat op de lange duur.

avatar van lennon
Normaal gesproken zou ik dit nooit uitzoeken om te kopen, maar kreeg het nu mee in een doos vol lp's.

Het debuut vond ik niet zo boeiend, maar dit album is wel ok! Ik zal het niet vaak draaien, en waarschijnlijk ook weer weg doen, maar heb t wel beluisterd, en het verraste me eigenlijk. Fijne stem heeft deze dame!!

avatar van robbrouwer58
Zeker zo goed als de eerste. Heel goed dus.

avatar van bvds63
Best een lekker album.

Zoals zo veel van mijn cd's: kringloop aankopen, liep ik het tegen het lijf en dan denk je: Chuck E's in love..., mee nemen maar, op de gok, voor het luttele bedrag.

Toch wel een prettige verrassing al met al.

Staat in de rijtjes met dames Singer songwriters zoals Kiki Dee, Carly Simon, Jennifer Warnes, Judie Tzuke, Joni Mitchell, Eva Cassidy, Emmylou Harris en zo nog wat.

En daar grijp ik nooit mis voor een mooi luisteralbum.

avatar van m@rcel_a
Traces of the western slopes blijft erg sterk! Veel raakvlakken met Steely Dan.