Big Country - Fields of Fire (2011)

Alternatieve titel: The Ultimate Collection

Label: Spectrum

1. Fields of Fire (3:29)
  2. Wonderland (3:56)
  3. In a Big Country (3:49)
  4. Peace in Our Time (4:33)
  5. Harvest Home (4:19)
  6. You Dreamer (4:43)
  7. Tall Ships Go (4:36)
  8. Beautiful People (5:31)
  9. Save Me (5:27)
  10. King of Emotion (4:50)
  11. Driving to Damascus
  12. Chance (4:37)
  13. Come Back to Me (4:53)
  14. Eiledon (5:36)
  15. Restless Natives (3:41)
  16. Ships (3:56)
  17. Angle Park (4:06)
  18. Fragile Thing (3:42)
  19. East of Eden (4:28)
  20. Steeltown (4:38)
  21. Look Away (4:24)
  22. Republican Party Reptile (4:00)
  23. I'm Not Ashamed (4:11)
  24. One Great Thing (4:01)
  25. Where the Rose Is Sown (4:07)
  26. Heart of the World (3:43)
  27. 1000 Stars (3:54)
  28. The Seer (5:20)
  29. The Teacher (4:06)
  30. God's Great Mistake (3:07)
  31. Never Take Your Place (3:59)
  32. Mary (3:52)
  33. Porroh Man (6:43)
  34. Dive Into Me (5:02)
  35. Fields of Fire [Live] (5:12)
avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Voor een totaal overzicht van deze geweldige band, al hun meesterwerken staan hierop en dat tegen een spotprijs. Voor nog geen 5 euro in huis link. incl verzendkosten.

avatar van vigil
Nou dat is zeker een mooie prijs voor een mooie verzameling.

avatar van rkdev
Goed samengestelde verzamelaar van Big Country, bestaande uit de meest succesvolle singles, de betere albumtracks en enkele outtakes. Zelfs voor de fans die alle studioalbums van de band in hun bezit hebben bevat deze dubbelcd nog voldoende interessant materiaal.

Zo staan er van 'You Dreamer' en 'Porroh man' sterke live verses op (van het Live-album 'Come Up Screaming'), een BBC opname van 'Fields of Fire' en staan de twee losse singles 'Save Me' en 'Heart of the World' erop. Van het 'Wonderland' minialbum komen het titelnummer en 'Angle Park'. Ook staan er enkele B-kanten op: 'Restless Natives' (b-kant van 'Look Away'), Never Take Your Place (b-kant van het ontbrekende 'Alone') en de rarity 'Mary'. Van albumtrack 'God's Great Mistake' is gekozen voor een alternatieve take (compleet andere versie van het nummer).

Wel is het jammer dat er bij 'Ships' gekozen is voor de versie van het album 'No Place Like Home' in plaats van de veel sterkere heropname op 'The Buffalo Skinners'. Daarover gesproken, de sterke single 'Alone' en het geweldige titelnummer 'Buffalo Skinners' ontbreken ook, net zoals 'Just a Shadow' en 'Broken Heart (13 Valleys)'. Maar ja, je kunt niet alles hebben helaas.

Big Country, muziek voor 'mannen met baarden', heeft helaas nooit de waardering gekregen die ze verdienden. Dit kostte het brein achter de band, Stuart Adamson, helaas ook zij leven. Uiteindelijk hield hij zich niet aan z'n eigen spreuk: "Stay Alive".

Goede verzameling. Je kunt inderdaad niet alles hebben en de B-kantjes en liveversies maken de CD interessanter voor mensen die de standaard albums al hebben.
Wel vreemd dat The Storm ontbreekt...