Tim Christensen - Pure McCartney (2013)

1 stem

8. Monkberry Moon Delight
  9. Eat at Home
  10. Long Haired Lady
  11. The Back Seat of My Car
  12. Venus & Mars / Rock Show
  13. Coming Up
  14. Live and Let Die
  15. Maybe I'm Amazed
  16. Junk
  17. Band on the Run
avatar van rkdev
Tim Christensen is een groot Beatles en Paul McCartney fan, dus toen Macca 70 werd leek het Tim een leuk idee om als eerbetoon zijn favoriete album 'RAM' in totaliteit live te gaan spelen met zijn band The Damn Crystals. Samen met muzikale vrienden Mike Viola en Tracy Bonham werd een 'one-night-only' concert gehouden in de Vega Venue in Kopenhagen, waar dit de registratie van is.

De band speelt vol passie en met zichtbaar speelplezier (er is ook een DVD van namelijk) het volledige 'RAM'-album (t/m track 11) aangevuld met enkele Macca classics. Het niveau ligt hoog en er is veel oor voor detail. Alles met veel respect voor het origineel.

Ik had nog nooit van Mike Viola gehoord, maar wat heeft deze man een stem. Die bij vlagen ook nog eens verdomd dicht bij McCartney komt. Jammer genoeg is Tracy Bonham de zwakke schakel. Ook een eerbetoon aan Linda zullen we maar zeggen

Aanrader!

avatar van zaaf
tja, hoe beoordeel ik dit?
ik kan tim christensen goed hebben. hij heeft al een aantal pareltjes afgeleverd en de mccarney link had ik reeds gelegd

dit eerbetoon doen hij en zijn band fantastisch. het is een genot om naar te luisteren. maar ja....
het blijft: fantastische muziek naspelen. en als ik dit wil horen zet ik uiteindelijk toch liever het origineel op, sorry tim.
maar de live-sfeer en het al genoemde spelplezier is toch van die bekende meerwaarde. dus in de hoek smijten doe ik dit toch zeker niet en als ik die mooie muziek in feestsfeer wil beluisteren... dan gaat ie in de machine!

ik ben eruit. half puntje lager dan het origineel.