Yoko Ono - Season of Glass (1981)

Japan
Avant-Garde
Label: Geffen

1. Goodbye Sadness (3:51)
  2. Mindweaver (4:24)
  3. Even When You're Far Away (5:22)
  4. Nobody Sees Me Like You Do (3:33)
  5. Turn of the Wheel (2:44)
  6. Dogtown (3:23)
  7. Silver Horse (3:03)
  8. I Don't Know Why (4:18)
  9. Extension 33 (2:45)
  10. No, No, No (2:45)
  11. Will You Touch Me (2:38)
  12. She Gets Down on Her Knees (4:15)
  13. Toyboat (3:33)
  14. Mother of the Universe (4:31)
  15. Walking on Thin Ice * (7:01)
  16. I Don't Know Why * (2:11)
Bob Cremers
Ik vind dit wel een mooi hoes het bloed van John op de bril

avatar van kaztor
Bob Cremers schreef:
Ik vind dit wel een mooi hoes het bloed van John op de bril

De plaat zal wel niets wezen en de hoes vind ik gewoon goedkoop en walgelijk.

avatar van devel-hunt
Toen JohnandYoko op 8 december terug kwamen naar huis en John plots werd neergeschoten stond Yoko naast hem. In haar armen en in een steeds grotere plas bloed lag hij terwijl Yoko krijste om een ambulance, terwijl Lennon toen nog in leven was. Deze vrouw moet in die tijd zéér getraumatiseerd zijn geweest, waarschijnlijk nu nog.
Over dit thema, die een paar maanden later uitkwam, gaat deze plaat, met dezelfde band als Double Fantasie.
De plaat laat een getaumatiseerde vrouw horen die vecht om ergens bovenop te komen en midden in een rauwproces zit. De muziek is ingetogen en erg melancholiek doordrenkt van eenzaamheid en pijn. De hoes roept de meeste verontwaardiging op. In een interview vertelde ze dat ze de waarheid keihard wilde laten zien wat daar die nacht was gebeurt, en het niets met publiciteit te maken had, en ik geloof haar!! Mooie plaat en erg zwaar!

Empyrium
kaztor schreef:

De plaat zal wel niets wezen en de hoes vind ik gewoon goedkoop en walgelijk.

De "muziek" is al net zo goedkoop. Dus gewoon negeren.

Harald
Dit was Yoko's manier om dat wat er op 8 december gebeurte te verwerken en daar is niets mis mee. Een eerlijke plaat net als "John Lennon/Plastic Ono Band".

avatar van Rickepick
Op mijn elpee versie staat geen "walking on thin ice", en al helemaal geen "I don't know why".

Rickepick schreef:

Heb ik nu een twijfelachtige versie of zo?
Dat 'I don't know why' niet op jouw LP staat is vreemd. Het is de openingstrack van kant 2 op de orginele lp.
Walking on thin ice, opgenomen op de avond van 8 december 1980, staat niet op de LP Seasons of glass, maar is wel als bonustrack toegevoegd toen deze LP op CD verscheen.

Rickepick schreef:

Elke persing van dit album is twijfelachtig

En die hoes... inderdaad... zal wel haar manier van verwerken zijn, maar dit is wel erg goedkoop op sympathie scoren hoor...

lennon schreef:

Elke persing van dit album is twijfelachtig

Wat Rickepick betreft, Je hebt gewoon de lp versie, dus daar is natuurlijk niks twijfelachtigs aan.
Wat Lennon's reaktie betreft, die is kortzichig, simpel en bijna dom. Sympathie zal Yoko bij velen nooit scoren, door te weinig begrip van kennis van zaken en empathie. Het zij zo. Maar dit was haar verwerkingsproces, dat zij niet voor zichzelf, maar ook met veel John Lennon-fans wilde delen. Lennon's dood dreunt bij velen tot de dag van vandaag door. Dat je van dit album niks moet hebben wil en kan ik nog begrijpen, maar kom dan niet met oneigenlijke en stupide opmerkingen aandragen.

avatar van Kill_illuminati
Goodbye Sadness vind ik echt een mooi nummer. Dat nummer nodigt mij uit om het album verder te gaan luisteren.

Ad Brouwers schreef:

tuurlijk.. ze wilde het delen.... wat lief van haar zeg..... mag ik kortzichtig zijn, vind jouw opmerking vrij naief

Even voor de goede orde: als ik dit goedkoop en wansmaak vind, dan ben ik daar vrij in toch? heeft niks met kortzichtig te maken, net als jij niet naief bent (was enkel een statement) Lennon hield van Ono, en andersom.. da's mooi, maar dat hoeft nog niet in te houden dat mensen die de muziek van Lennon waarderen, die van haar ook moeten waarderen (als dat al muziek te noemen is)

avatar van devel-hunt
Het aardige van de carrière van Ono is dat oude Beatles fans al ziek worden als ze haar naam of gezicht ergens zien. Terwijl ze in de verenigde staten en Zuid- Amerika een dance diva is. Daar scoort ze inmiddels haar 6ste nummer 1 hit in de Dance chart, de belangrijkste chart na Billboard. Haar concerten daar zijn altijd uitverkocht en ze zit er regelmatig in CNN programma's, waaronder om commentaar te geven op de tsunami die Japan heeft getroffen. Haar fans hebben niets met The Beatles en waren vaak nog niet geboren toen Lennon werd vermoord.
Terwijl ze in Europa alleen maar wordt geassorteerd met The Beatles.

Yoko Ono Scores Sixth Consecutive Dance Chart-Topper With 'Move On Fast'Single is the latest in a series of Ono remix collections

0 Add Your Comment
By MATTHEW PERPETUA
MARCH 4, 2011 9:55 AM ET
Yoko Ono has overcome the likes of Rihanna, Britney Spears, Lady Gaga and Katy Perry to score her sixth consecutive Number One on the Billboard Hot Dance Club chart with "Move On Fast." The song is her eighth Number One dance hit overall, and the latest in Ono's series of remix singles. The original version of "Move On Fast" was issued as the B-Side to her folky 1972 single "Now or Never."

avatar van lennon
Lol, ze hebben duidelijk geen smaak daar in de USA. En... ik val zeker niet onder OUDE Beatles fans... sterker nog, ik ben een liefhebber, en zeker gaan fan(atic)

avatar van devel-hunt
Ik heb het niet speciaal tegen jouw Lennon , maar in het algemeen.
En in Amerika, en zeker in de New Yorkse clubs, hebben ze veel smaak. Ze durven daar tenminste wel van de geijkte paden af te gaan.
Het kan dat je Ono music niet te pruimen vind, maar wat ik beweer is dat haar muziek daar wordt beoordeeld zonder de lading van haar verleden. En ze sinds haar CD Rising uit 1996 een heel eigen publiek heeft aangeboord en onverwachte successen boekt, tot de dag van vandaag.
Lennon is een profeet gebleken. Ooit zei hij in een interview dat Ono pas op latere leeftijd ontdekt zal worden.

YouTube - Yoko Ono - Move On Fast (Morel Edit 2010)

at the%uFEFF age of 78, my grandmother did cookies, not electronic music...that's why I admire this. On the other hand...I totally prefer her old style.

Balalita 1

avatar van Barney Rubble
Een opmerkelijk overtuigend album van Yoko Ono. Toch een artieste die ik wat links heb laten liggen, wegens haar zangcapriolen (voorbeeldje) eerder in haar carriere. Hier blijkt de combinatie van haar onvaste zang en de strakke arrangementen echter spannend en intrigerend te zijn. Een nummer als Mindweaver wekt zelfs kippenvel op! De plaat doet qua sfeer denken aan Scott Walker's - Climate of Hunter: ronde klanken met een lugubere ondertoon. Zeker in combinatie met de thematiek (de moord op John Lennon) wekt dat wel enige indruk op. Season Of Glass wordt al met al onterecht terzijde geschoven (op deze site, althans). Ik twijfel tussen 3.5 en 4*.