Cold War Kids - Dear Miss Lonelyhearts (2013)

Label: Downtown

1. Miracle Mile (3:00)
  2. Lost That Easy (3:24)
  3. Loner Phase (3:06)
  4. Fear & Trembling (4:42)
  5. Tuxedos (4:10)
  6. Bottled Affection (2:44)
  7. Jailbirds (2:43)
  8. Water & Power (3:12)
  9. Dear Miss Lonelyhearts (4:34)
  10. Bitter Poem (5:05)
avatar van Mctijn
Miracle Mile voorspelt niet veel goeds. Ik vrees dat Cold War Kids dezelfde weg als The Killers gaat bewandelen. Een eigenwijs en leuk debuutalbum, een aardig 2e album en daarna alleen maar 13-in-een-dozijn-meuk maken. Even de rest van het album afwachten natuurlijk....

avatar van coldwarkids
Na het briljante Robbers & Cowards hebben ze inderdaad niks goeds meer gemaakt. Alleen Mine Is Yours kon nog door de beugel.

Deze week speelden ze nog een nieuw liedje bij 3fm,klonk toch erg goed

avatar van Sunderland
Hier volledig te beluisteren.

Mctijn schreef:

Probleem met Cold War Kids is dat de zanger een te eigenzinnige stem heeft, met wat expertimenteel/obscuur werk (zoals op hun debuutalbum) komt dit goed uit de verf. Al het werk erna een stuk minder (op hun Behave Yourself EP na) en vervallen ze in middelmatigheid. Ik heb net in een goed kwartier door het album heengeskipt en kan stellen dat dit album deze lijn vervolgd.

Ik heb juist een tegenovergesteld gevoel. Hij is een stuk minder pakkend dan hun vorige

avatar van oceanvolta
MarcoB schreef:

Dat heb ik ook. Mine Is Yours is een stuk poppier en dat beviel me eigenlijk best. Het debuut blijft wel het sterkst maar dat heeft in mijn optiek niks met de toegankelijkheid te maken maar gewoon met de kwaliteit van de songs.

Ik weet nog niet wat ik van deze plaat moet vinden na één luisterbeurt. Ik veerde in elk geval nergens op. Deze week nog een paar keer luisteren en dan laat ik weer wat van me horen.

avatar van hidalgo
wat een mooie cd ik vergelijk nooit met vroeger das geweest 10 jaar geleden had ik
nog een matje Lost That Easy is een wereld nummer heerlijk
ik geef naar een luisterbeurt 4 echte ****