Bertolf Lentink & Kasper van Kooten - Harde Noten (2013)

Label: B2

1. Woorden (3:40)
  2. Weervrouw (3:27)
  3. Meer van Mij Dan Ik (2:38)
  4. Zusje (2:31)
  5. Graaien & Oogsten (2:54)
  6. Mandje (3:04)
  7. Alleen voor Ons Twee (3:32)
  8. Man in de Straat (4:01)
  9. Niemand Meer Dan Niets (4:59)
  10. Dag Vreemde (2:36)
avatar van koel
Lekker album! Fijn gespeeld en de teksten zijn ook goed te pruimen. Verrassend goede combi eigenlijk. Vergelijking met Acda & de Munnik of Jurk! is snel gemaakt, maar toch onderscheiden ze zich wel met hun muzikaliteit en de soms wat 'protest' -achtige teksten. Smaakt naar meer!

Een leuke combinatie, Bertolf ken ik al goed maar van van Kooten had ik nog nooit wat gehoord.

Het is trouwens niet met Acda en de Munnik of Jurk te vergelijken, de muziek is geheel anders evenals de teksten.

Het eerste wat ik dacht toen ik de cd zag liggen in de platenzaak ''Wat een lelijke hoes en wat een vreselijke titel''.

Ik had het liedje Woorden al wel gehoord, toch had dit mij nog niet over de streep gehaald om dit album ook daadwerkelijk te gaan kopen.

Een paar maanden na de release toch maar meegenomen voor een schappelijk prijsje.
Op zich klinkt het allemaal wel leuk, de muziek, de teksten. Toch had ik liever meer liedjes als 'Dag Vreemde' op de plaat gezien, een erg mooi, klein rustig liedje.
Toch zijn de andere nummers ook zeker de moeite waard, Weervrouw, Woorden, Alleen voor ons Twee (Grappige tekst). De rest is van gemiddeld tot slecht met name de teksten van Niemand meer dan Niets en Graaien en Oogsten kan ik gewoon niet naar luisteren en zijn dus gedegradeerd tot skip-nummers.

Al met al een redelijke plaat.

de Cd lijkt onbeschadigd maar ik krijg hem niet afgespeeld, weer zo een cd die niet af te spelen is op een computer of ligt het ergens anders aan?