Daryll-Ann - Daryll-Ann Weeps (1996)

4,04

Label: Excelsior

1. Tools R Us (3:10)
  2. Always Share (3:33)
  3. A Proper Line (3:10)
  4. Mean Love (4:19)
  5. Sheeszalitch (3:07)
  6. Springfever (4:41)
  7. Scott and Lesley (3:36)
  8. Tremble Forte (3:54)
  14. My Only World (3:18)
  15. Ocean Drive (5:59)
  16. Dustyfied (2:35)
16 BERICHTEN
Meesterwerk! En ik mag de eerste post plaatsen!

avatar van IMPULS
Gefeliciteerd ! Onderschrijf de waardering. Weeps is zwaar onderschat, want stuk voor stuk briljante composities. Krachtiger en meer power dan al hun andere werk.
Na jaren nog steeds verrassend. Kan deze CD niet opnieuw worden ontdekt ?

avatar van Ramon
Helemaal eens met jullie, Weeps is het nederpop-pareltje van de jaren negentig en het beste album van Daryll-Ann (al komt Happy Traum dicht in de buurt).

AMEN

avatar van Robbidellie
Opgenomen in Weesp en verdrietig (Weeps) vanwege het feit dat ze bij de vorige platenmaatschapij (Hut) geen nieuwe kans kregen.

briljante, getergde, melodieuze muziek, sfeer, zang.

Ik heb het op MuMe wel eens vaker gelezen maar de mooiste muziek wordt geschreven als de componist zich slecht of miserabel, voelt.

De uitspraak is ook onnederlands engels goed??? daarmee bedoel ik dat je bij sommige engelstalige bands aan de uitspraak kunt horen of ze wel of niet van engelse(talige) afkomst zijn, overdreven duidelijk artikuleren etc. Een aantal andere "excelsior" bands hebben daar en handje van. Ik krijg dan een ietwat amateuristische smaak in mijn mond.

Weeps is zeldzaam goed, en zal ook altijd hoog in mijn top 10 blijven staan!

avatar van Sjaakspeare

Weesp was een betere titel geweest

avatar van fatima
Terugkijkend toch wel veruit de beste van Daryll-Ann. Veel afwisseling (de volgende albums zijn eentoniger), avontuur en lef, en een hele sfeervolle, aangename, bijna intieme huiskameratmosfeer, moeilijk uit te leggen. Je vraagt je al luisterend wel af hoe het kan dat zo'n band vol talent zich niet veel verder heeft ontwikkeld. Misschien teveel in één (beperkt) genre blijven hangen...?

Ik moest wel erg wennen aan het rauwe geluid na seaborne west, maar de sfeer die op deze plaat hangt maakt alles goed.

April, net alsof je een speeldoosje afspeelt.

avatar van ðe waan
Ik heb besloten om me bij deze plaat niet af te vragen waarom ik het zo onvoorstelbaar prachtig vind. Als ik het antwoord wist zou het de luisterervaring waarschijnlijk alleen maar verpesten.

avatar van dj maus
Ooit gekocht voor het prachtige Ocean Drive. Maar voor de rest kan het me weinig bekoren. Wat een slap gezeur. (Sorry, fans )

Grappig, ik zat net naar wat random muziek te luisteren. Toen Dustyfied voorbij kwam dacht ik echt de Fleet Foxes te horen.

Ondanks de hoge waardering hier, komt Weeps bij mij niet helemaal over. Geef mij Trailer Tales en Don't Stop maar.

avatar van ps5702
Schitterend album, Jelle op zijn best, Anne op zijn best, iedereen op zijn best! Meest veelzijdige DA album ook. Ik blijf genieten keer op keer dat ik deze plaat draai.

Via een nieuwsbrief van Excelsior Recordings op de hoogte gebracht dat ze aan de slag gaan met belangwekkende platen.
Onder andere werk van Daryll-Ann; hopelijk gaat het om dit album.
Rond de zomer moet de eerste uitgave het licht zien.

avatar van Gele Stift
Voor de liefhebbers is er inmiddels een complete 10CD Box te koop, met alle albums en EPs. Ze zijn inmiddels weer bij elkaar en waren afgelopen week in De Wereld Draait Door te zien. Moet natuurlijk aangemoedigd worden! Daryll-Ann is en blijft immers een parel binnen de Nederlandse muziekgeschiedenis.

avatar van Cor
Hier wordt de hele staalkaart van 's bands kunnen in optima forma gepresenteerd. Verbeten ronkende rock, sprankelende gitaarpop, zoemende orgeltjes en vooraldie fijne samenzang. Prachtig album. Hoort in de canon van de vaderlandse popmuziek. Anne Soldaat = gitaarheld.

avatar van beachlicious
Wanneer ik de teksten van elk nummer door en door ken en bij het einde van een nummer, weet welk nummer er dan komt, dan is het een grijsgedraaide plaat. Bij bijna alle platen van Daryll Ann heb ik dat, maar dit is wel de beste!