Thelonious Monk - 5 by Monk by 5 (1959)

Jazz
Label: Riverside

1. Jackie-ing (6:07)
  2. Straight, No Chaser (9:21)
  3. Played Twice [Take 3] (8:00)
  4. Played Twice [Take 1] * (6:56)
  5. Played Twice [Take 2] * (7:53)
  6. I Mean You (9:48)
  7. Ask Me Now (10:46)
Soledad
Hele aardige plaat dit van Monk. Ik vind Thad Jones' bijdragen niet zo boeiend en Rouse heeft hier nog niet de chemie met Monk te pakken die hij later kreeg in het kwartet. Zeker niet slecht maar ook zeker niet z'n beste.

avatar van EttaJamesBrown
Intrigerend om te horen dat Monk zijn composities door de jaren heen steeds blijft spelen en opnemen met iedere keer een ander resultaat.

Ik hoor nu deze versie van Straight, No Chaser voor het eerst. Ik vind het lastig te horen dat ‘de chemie minder is’. Het is een smeuïge versie. Smaakt me prima.