Gamma Ray - Master of Confusion (2013)

Duitsland
Label: earMUSIC

1. Empire of the Undead (4:25)
  2. Master of Confusion (4:56)
  3. Death or Glory (3:46)
  4. Lost Angels (4:00)
  5. The Spirit [Live] (4:22)
  6. Wings of Destiny [Live] (6:18)
  7. Gamma Ray [Live] (4:44)
  8. Farewell [Live] (5:45)
  9. Time to Break Free [Live] (4:55)
  10. Insurrection [Live] (12:13)
Tja., slecht is het niet, maar wat is het eigelijk wel?
Gewoon wel aardig, maar meer echt niet, tenzij je de band nog helemaal
niet kon, dan is dit een hele aardige eerste indruk.

Persoonlijk vind ik dat Gammaray hiermee te vroeg is geweest met
het uitbrengen van iets nieuws.
Zo nieuw is het namelijk allemaal niet.
Het tilelnummer Master of confusion heeft wel erg veel weg van
Send me a sign.
Veel te veel!
Ook de melodieen van Lost angels verwijzen mij iets te makkelijk
naar nummers die deze band allang had.

Blijven de live opnames over, maar die stonden al op de recentelijk
uitgebrachte Dvd.
Die Dvd is overigens wel meer dan de moeite waard!!

avatar van crosskip
Ik word hier toch wel vrolijk van. De covers en het livemateriaal kan me gestolen worden, maar de eerste twee nummers klinken erg lekker. Vooral Empire Of The Undead knalt erin als een malle, wat een nummer!

Na het matige vorige album, krijg ik nu toch wel vertrouwen in het nieuwe album.

avatar van Metalhead99
Ik ben het met duysterbos eens dat dit eigenlijk een weinig aanvullende release is op het repertoire van GR. Het lijkt allemaal inderdaad erg veel op wat ze eerder al uitgebracht hadden. Nu krijg je dit sowieso wel door de jaren heen, maar hier lijkt het wel érg veel op het voorgaande materiaal.

avatar van lynyrd
Een cd van Kai Hansen en zijn vrienden is altijd wel goed, af en toe lijkt het een wervelstorm dan weer een beetje ballad en dan breekt de pleuris weer uit, maar hier moet je van houden je hoort Maiden, Priest, Helloween voorbij komen en zelfs een beetje The Sweet haha alleen alles sneller en op de Gamma Ray stijl ik vind het geweldig.