Daryll-Ann - Happy Traum (1999)

Label: Excelsior

1. Surely Justice (3:32)
  2. Everybody's Cool (2:48)
  3. All by Myself (2:42)
  4. Ask Anyone (4:04)
  5. Desmond Don't Go (2:46)
  6. The Miracle Legion (1:53)
  7. When You Cry (4:02)
  8. Money Or Love (3:51)
  9. Riverside (3:47)
  10. Freedom Is a Gift (3:11)
  11. Feelings (2:09)
  12. Trip the Stairs (3:03)
  13. The Leaves (4:49)
  14. Hope, Love and Happiness (3:05)
Bijzonder bandje waar we best trots op mogen zijn hier in Nederland. Dit album vind ik ook wel een van de sterkere van deze band.

avatar van tims
Op dit moment voor mij 1 van de beste bands van Nederland.
Bijna on-nederlands

avatar van T.O.
Ik vond 'Surely Justice' een erg leuke single, rest van het album ken ik helaas niet.

avatar van otherfool
Beatlesque nummers, mooie harmonietjes en refreintjes die je van z'n lang zal zijn leven niet meer uit je hoofd kan krijgen. Het is leuk, het is aardig, het is mooi, bij tijd en wijle ontroerend, maar is het ook echt speciaal, deze bejubelde plaat van Daryll-Ann?

En dan moet ik zeggen: nee, niet echt. Begrijp me goed, het is een lekkere plaat die nergens irriteert, met een paar mooie songs (Everybody's Cool, Hope, Love & Happiness, Ask Anyone, Trip the Stairs) maar niet een plaat welke je echt bijblijft. Mijn hart maakt soms een klein sprongetje als ik het hoor, maar nooit een van 9 meter en een uur later ben ik het alweer vergeten.

3 sterren.

Mijn hart maakt een sprong van 9 meter wanneer ik deze plaat op zet! 5 sterren

avatar van TEQUILA SUNRISE
Mooi album van nederlandse bodem.
De enige plaat die ik van ze in de collectie heb staan en deze bevalt mij zeer goed.
Het aanstekelijke Surely Justice is heerlijk om naar te luisteren.
Desmond Don" t Go: Alsof The Fab Four naast je staan.
Andere hoogtepunten: Money Or Love & The Leaves.
Volgens mij zijn de heren uit elkaar, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

avatar van Shelter
Lekker album met rustige rocknummers.
Mijn favoriete nummers: surely justice, all by myself, when you cry, riverside, freedom is a gift en the leaves.

en het gaat maar door; het ene mooie nummer na het ander. prachtig album ...... wel een groei plaat .... (nou ja cd)

gister wel johan op 50 jaa5r nederpop; geen DA; ach tis te ingetogen voor zoiets ....

avatar van Droombolus
Gewoon even nieuwsgierig........ maar weet iemand ook of de titel van dit album refereert aan de oude US folkie Happy Traum ( http://www.happytraum.com/bio.asp ) ?

avatar van steven
ja , dat klopt droombolus.

avatar van pjh1967
Wat is Riverside toch een fantastisch nummer!

avatar van Droombolus
steven schreef:
ja , dat klopt droombolus.

Ah ! Danks ........

avatar van Cor
Cor
Opnieuw een dikke 4**** plaat van Daryll-Ann. Prachtige gitaarliedjes, ietwat ingetogen en met de handrem op een smaakvolle manier aangetrokken. Vind de tweede helft nog iets beter dan de starthelft, maar wat kunnen deze mannen liedjes schrijven en uitvoeren. Erg mooi.

Een vd beste gitaarpopalbums van Neerlandse bodem!

Daryll Ann doet niks onder voor buitenlandse acts

avatar van TEQUILA SUNRISE
Vanavond weer eens herbeluisterd, blijft een fraai album.
Ik ga toch maar eens meer van deze band beluisteren, zo te zien aan de waarderingen/reacties schijnt voorganger Daryll Ann Weeps ook een sterke plaat te zijn.
Daar ga ik eens achteraan.

avatar van heartofsoul
Daryll-Ann is zo'n groep die me net niet kan overtuigen. Toegegeven, de liedjes zijn over het algemeen dik in orde, het gitaarwerk van Anne Soldaat is dat ook, maar de vocalen vind ik wat minder. Het klinkt in mijn oren te lievig, en die wat hoge stem van Soldaat bevalt me niet zo, evenmin als de samenzang met Paulusma, wat ik niet echt mooi vind kleuren. Het geluid heeft bovendien niet genoeg "bite", of zou de productie hier debet aan zijn? Live-opnames van latere jaren overtuigen mij in dit opzicht namelijk veel meer. Verder doet de slechte uitspraak van het Engels behoorlijk pijn aan mijn oren.

avatar van beachlicious
Daryll Ann: The Beatles der lage landen. Meer heb ik niet aan de eerdere reacties toe te voegen........

avatar van Frenz
Met een hintje C,S,N & Y

Met net als op Weeps prachtige uitschieters als Money or Love, Trip the Stairs, maar vooral het heerlijk melancholische Riverside