The Mad Trist - Animals & Acrobats (2013)

Label: [PIAS]

1. Lack of Light (3:59)
  2. Pie in the Sky (3:51)
  3. The Witness (3:31)
  4. No Survivors (3:14)
  5. Is That a Sin? (3:12)
  6. Common Sense (4:01)
  7. Undercover (2:57)
  8. The Pleasure Is Mine (4:15)
  9. Serenades (3:23)
  10. A Policy (3:53)
  11. Time Is on My Side (4:36)
  12. Animals & Acrobats (5:12)
avatar van Don Cappuccino
Lack Of Light is inmiddels op Spotify te beluisteren als single edit en dat is een lekker nummer. Ik ben benieuwd naar de rest van het album.

avatar van Sake
Ben zeer benieuwd naar dit 2e album, de single klinkt al erg fijn. Als het kwalitatief ook maar iets in de buurt van het eerste album komt, is het mijn preorder dubbel en dwars waard.

avatar van Don Cappuccino
Het album is nu op de Luisterpaal te horen. Animals & Acrobats klinkt lekker maar daar blijft het ook bij. Het beklijft eigenlijk nergens en als de band een tegendraadse riff inzet blijft hij niet voor lang.

Door het hele album heen dacht ik aan een beoordeling van 2,5* maar aan het eind zitten nog paar erg sterke nummers. Daarom 3 sterren.

avatar van Sake
Ik was zeer te spreken over het debuutalbum van The Mad Trist en heb ze toen ook live mogen aanschouwen. Toen ze de teaser en eerste single van Animals & Acrobats de wereld in zonden, was het voor mij genoeg reden om het album te pre-orderen.

Na de eerste luisterbeurten kan ik concluderen dat er zeker fijne nummers op deze plaat staan, maar ik weet nog niet zeker of deze het eerste album gaat overtreffen. Dit album is bij mij nog aan het groeien. Mijn voorlopige stem staat op 3,5 sterren, maar de tijd zal uitwijzen of deze plaat meer verdient.

Voorlopige favorieten zijn Lack of Light, Pie in the Sky & de afsluiter Animals & Acrobats.

avatar van Sake
Overigens kan ik een concertje van deze heren ten zeerste aanraden. Ik heb ze 3 jaar geleden al in Leeuwarden mogen aanschouwen en heb ze afgelopen weekend in Groningen bezocht; Een energiek optreden van deze toffe mannen!

Naar zo'n concertje ben ik dan benieuwd want ik ga ze begin april 2 keer live meemaken. Op cd doet het me allemaal niet erg veel dus wie weet of een live-beleving wonderen doet.

avatar van Matthijs72
Live prima, op album komt het wat vlakker over, ik had blijkbaar de goeie volgorde: eerst live zien hoe het bedoeld is (nooit van de band gehoord, top-setje) en daarna het album pas gekocht ter plaatse. Toch staan er een paar zeer sterke nummers op, zeker de opener en de afsluiter. Ook Serenades is lekker, wat een fijn Blur-sausje zit er over dat refrein.