Lucio Battisti - Anima Latina (1974)

Italiƫ
Label: Numero Uno

1. Abbracciala Abbracciali Abbracciati (7:05)
  2. Due Mondi (5:12)

met Mara Cubeddu

3. Anonimo (7:03)
  4. Gli Uomini Celesti (5:06)
  5. Gli Uomini Celesti (Ripresa) (0:52)
  6. Due Mondi (Ripresa) (1:09)
  7. Anima Latina (6:37)
  8. Il Salame (3:38)
  9. La Nuova America (2:49)
  10. Macchina del Tempo (6:59)
  11. Separazione Naturale (1:30)
avatar van Poles Apart
Behoorlijk psychedelisch en avontuurlijk dit plaatje. Bij toeval ontdekt. En dat is vaak het leukst. Voor mij een onbekend artiest, maar als je zo z'n biografie leest blijkt hij behoorlijk invloedrijk te zijn geweest, en zijn diverse nummers van zijn hand later opgenomen door (Engelstalige) bands/artiesten.

"Anima Latina" is sfeervol en staat vol gelaagde, dromerige composities die alle kanten op zweven (letterlijk). Hier en daar hoor ik er Grandaddy in terug, the Flaming Lips zelfs, misschien ook David Crosby wel. Maar dan op z'n Italiaans en stammend uit 1974.