The Beatles - Four by the Beatles (1964)

Label: Capitol

1. Roll over Beethoven (2:47)
  2. All My Loving (2:09)
  3. This Boy (2:03)
  4. Please Mr. Postman (2:36)
en nog een epeetje
kan niet op, he, al die hebbedingetjes

avatar van avdj
En er zijn er nog véél meer. Veel mensen denken ach, de Beatles hebben 13 albums meer niet. Maar volgens mij hebben ze meer uitgebracht dan wie dan ook.

valt wel mee, hoor
zoveel epeetjes hebben ze niet gemaakt

avatar van avdj
Zeker een stuk of 10. En dan nog eens al die verzamelaars.

heb zelf die maxi van Magical Mystery Tour nog op vinyl
compleet met boekwerk

als ik eerlijk ben zou ik toch liever die epeetjes op vinyl hebben dan op cd
de kwaliteit is niet belangrijk meer, omdat al die nummers toch al op cd verschenen zijn, en iedereen (tenminste wij dan) die al hebben

als er maar het originele hoesje bij zit, dat is het allerbelangrijkste

avatar van avdj
De Magical Mystery Tour moet nog op MuMe, ik heb het als eens toegevoegd maar hij is afgekeurd. Bij deze aan de moderators: het is dus wel degelijk een Ep

is hun 13e officiele ep
eigenlijk een dubbel ep, 2 singles met totaal 6 nummers en een speech

avatar van avdj
Zie je wel dat ze veel EP's hebben
Ik ben ze momenteel aan het toevoegen. Behalve over albums praten moet je op MuMe ook discografiën van bands kunnen vinden vind ik.

volgens mij was dit hun laatste officiele ep; 13 dus

avatar van Toon1
ettettummu schreef:
volgens mij was dit hun laatste officiele ep; 13 dus

Ze hebben 13 ep's in Groot-Britannie en 3 in de VS als ik het goed heb.

EVANSHEWSON
mooi epeetje of is het eepeetje? Mooie hoes, leuk hebbeding, moet wel geld waard zijn op verzamelmarkt, die ep's ?

****

Father McKenzie
Die hoezen die fotografie... goud waard! George zingt Chuck Berry's Roll Over Beethoven op een grandioze manier!
Macca's All My Loving toont de jonge belofte als songwriter, in This Boy hoor je de schitterende close-harmony die niet voor The Everly Brothers of The Beach Boys moet onderdoen.
Ook de soulcover Please Mr. Postman doen ze fris, zonder complexen en dus schitterend.
Goud waard, niet in het minst voor die hoezen!

buizen
Muzikaal gaat deze schijf alle kanten op behalve de goede. Tekstueel tenenkrommend. Het combo maakt zich er ook met een Jantje van Leiden af door de amper 2 minuutjes durende liedjes.
2 sterren derhalve, het is omdat ik in een goede bui ben.

buizen schreef:
2 sterren derhalve, het is omdat ik in een goede bui ben.

Buizen! Hulde!

avatar van nlkink
Zit wat in. Een Chuck Berry en een Berry - Gordie cover. Dan heb je rock 'n roll en soul verenigd. Daarbij twee originals van Lennon & McCartney, waarvan This Boy als single B-kantje de meest 'obscure' opname is, als je daar al van kunt spreken bij The Beatles. Verder een album track, All My Loving, op deze EP mijn favoriet. Bij Capitol werd er op albums en EP's van alles bij elkaar gegooid. Het verkocht toch wel.

nlkink schreef:

Dan begrijp je het niet. Jij becommentarieert de beslissingen van de platenmaatschappij, terwijl buizen expliciet en vol onzin verhaalt over de muziek. Je hoeft helemaal geen beatles fan te zijn van mij, maar buizen's stukje commentaar dit getuigt van een bord voor de kop van epische proporties.

avatar van meneer
morketronen schreef:

Buizen! Hulde!

Die jongen heeft zo een schurfthekel aan The Beatles, die reageert zelfs zijn frustraties af op EP-tjes . Er moet ooit iets gebeurt zijn waardoor deze epische proporties van explicite onzin uit zijn immer zwarte gal inkt spuwende kroontjespen over The Beatles - en hun fans - uitgestort wordt

Ik zou dat zo graag eens willen weten buizen Kom ! Vertel !

avatar van nlkink
morketronen schreef:

Dan begrijp jij het niet

Misschien niet. Ook goed.