Seba - Producer 06 (2003)

Zweden
Electronic / Dance
Label: Good Looking

1. Camouflage (8:39)
  2. Sonic Winds (10:47)

met Lotek

3. Planetary Funk Alert (9:25)
  4. Universal Music (10:16)

5. Predator (7:32)
  6. Remedy (9:28)
  7. Soul 2000 (7:17)
  8. So Long (10:19)

met Lotek

Met dit album heb ik mensen die nooit iets van drum & bass moesten hebben stil gekregen. Seba kreeg mij ook stil toen ik deze cd voor t eerst de lade inschoof. En nu ik dit album voor de (laten we zeggen) 100ste keer luister, krijgt het me nog steeds stil. Lekker hard door de koptelefoon, en wegdromen maar.

Prachtige soundscapes, diepe bassen, strak geprogrammerde beats, gewoon een plaatje waar niets aan mankeert, geen nummer van overbodig is, geen seconde van verveelt, en bovendien luisterbeurt na luisterbeurt interessant blijft. Kortom: een meesterwerk.

In mijn zoektocht naar mooie muziek, ben ik op het gebied van drum & bass nog nooit iets tegen gekomen wat dit album kan evenaren, of ook zelfs maar in de buurt komt.

Dit album verdient de 5 sterren dubbel en dik. Een nummer 1 plaats in mijn drum & bass top 10, en zeker een plaatsje in mijn top 10 allertijden...(als ik die zou hebben).

Jammer dat Seba vrij onbekend is hier, aangezien ik de cd nog moest toevoegen.

avatar van T.O.
Ja, Sebastian Ahrenberg heeft inderdaad wat pareltjes op zijn naam staan, die niet allemaal op deze verzamelaar te horen zijn. Vooral So Long, dat al uit '95 stamt geloof ik, is erg mooi.

Overigens zijn zijn actuele releases nog steeds de moeite waard (zoek maar eens op Move On )

Ik zal eens op zoek gaan

avatar van T.O.
Ik luister nu weer eens naar Planetary Funk Alert, wat is die orgel-breakdown in het midden toch fijn

Ik zie dat er voor Onderhond ook een 3,5je afkon

avatar van Onderhond
Yup yup, aardig dnb gedoe. Iets te rustig, maar wel lekker relaxt om een afwasje op te plegen of zo. Zeker geen verkeerd album dit

Onderhond schreef:
Iets te rustig, maar wel lekker relaxt om een afwasje op te plegen of zo.

Wat dat betreft moet je de hele catalogus van het Good Looking-label maar binnenhalen

avatar van Onderhond
Zal het onthouden, maar zoveel was ik nu ook weer niet af

mooie verzamelaar.

planetry funk alert .. uniek gewoon
so long, soul 2000 classics

dnb is zoveel meer dan dat gebeuk tegenwoordig.

Kingsnake
Meeste van deze songs kende ik natuurlijk al van de Points in Time en Logical Progression session series.
Maar toch is het heerlijk een hele cd met Seba-tracks te beluisteren.

Heerlijke spacey intelligent D&B, met wat lekkere funky beats en basjes.

avatar van Bill Evans
Heerlijke soundscaperige, loungy drum & bass. Het nummer 'So Long' kende ik van LTJ Bukem's Logical Progression en blijft het allermooiste in dit genre dat ik gehoord heb (niet dat ik een kenner ben overigens). Dit ga ik zeker nog vaker draaien deze zomer.