Mudhoney - Tomorrow Hit Today (1998)

Label: Reprise

1. A Thousand Forms of Mind (4:43)
  2. I Have to Laugh (3:29)
  3. Oblivion (3:28)
  4. Try to Be Kind (2:56)
  5. Poisoned Water (2:45)
  6. Real Low Vibe (2:56)
  7. This Is the Life (3:33)
  8. Night of the Hunted (3:05)
  9. Move with the Wind (3:49)
  10. Ghost (4:34)
  11. I Will Fight No More Forever (2:54)
  12. Beneath the Valley of the Underdog (8:38)
avatar van Ducoz
Dit is een pareltje

avatar van Lexicon Devil
Mja ik kan het verkeerd hebben maar dit vind ik echt de traagste, saaiste plaat van Mudhoney.
Nergens wordt er echt effe het gaspedaal ingedrukt.
Als de jongens te serieus gaan doen is de fun er een beetje van af

avatar van Sleepy House
Het is 1998. Grunge is piepdood, Seattle is er een stuk stiller op geworden en Mudhoney is helemaal vergeten. Toch zijn deze anciens een van de weinige overlevers van de grunge-scene, maar ze moeten zichzelf wel heruitvinden om terug 'in the picture' te komen. Mark Arm en co. trekken dus de studio in met een deftig budget en een degelijke producer. Resultaat: Tomorrow Hit Today...

Op Tomorrow Hit Today leunt Mudhoney's geluid wat meer naar Classic Rock. De meeste nummers zijn een stuk trager en Bluesier dan voorheen. Op een paar nummer (waaronder Try to Be Kind) hoor je nog het verleden van punk en garage rock, maar de rest klinkt helemaal anders dan wat we van Mudhoney gewoon zijn.

Voor veel Mudhoney-fans is dit het zogenaamde 'sell-out' album (ondanks het feit dat commercieel succes er niet kwam, omdat het grote publiek simpelweg niets meer gaf om grunge). Voor mij is dit gewoon Mudhoney op het toppunt van hun kunnen. De instrumentatie en structuur van de nummers zijn top en Mark Arm zingt erg soulvol en klinkt geweldig.

Mudhoney die bluesrock maakt? Ik had werkelijk nooit verwacht dat het zo geweldig kon klinken. Maar van al hun platen, leg ik Tomorrow Hit Today nog steeds het vaakst op...

Aan het lage aantal stemmen te zien, wordt dit album ( helaas onterecht) over het hoofd gezien.
Eén van de betere albums uit 1998!