Terranova - DJ-Kicks (1997)

Duitsland
Electronic / Hip-Hop
Label: !K7

1. Intro (0:43)
  2. Howie B - Five Days (1:45)
  3. Priest - Disorientation (3:55)
  4. Depth Charge - Sex, Sluts & Heaven [Bordello Mix] (3:29)
  5. DJ Spooky - Galactic Funk (4:22)
  6. The East Flatbush Project - Tried by 12 (2:43)
  7. Peanut Butter Wolf - Run the Line (3:18)
  8. Stereo MC's - Devil's Claw (0:46)
  9. BFC - Please Stand By (4:51)
  10. Patrick Pulsinger - City Lights (City of Starsigns) (2:57)
  11. 69 - Ladies and Gentlemen (10:45)
  12. The Backroom - Definition of a Track [The Backroom Mix] (5:38)
  13. Silicone Soul - Who Needs Sleep Tonight (0:08)
  14. The Octagon Man - Modern Funk Beats (1:18)
  15. Tokyo Tower [Avenue A Remix] (5:12)
  16. DSL - I L.O.V.E. You (2:45)
  17. Stereo MC's - Stop It! Stop It! Stop It! (1:07)
  18. Jungle Brothers - Jungle Brother [Terranova Mix] (4:59)
  19. The Junkyard Band - The Word (3:31)
  20. Spoonie Gee - Spoonie Rap [Atmospheric Version] (4:29)
  21. Contact (DJ Kicks) (4:47)
avatar van kappeuter
Zeer gevarieerd en zeer experimenteel album met een breed scala aan muziek stijlen.
Five Days is een mooi en dynamisch samenspel van ruis- en scratchgeluiden. Het zijn industriële geluiden, maar de track is tegelijk heel organisch van compositie.
De bass op Disorientation is diep en dominant aanwezig. Een prachtige 'roterende' bass. Beetje moeilijk te omschrijven. De raps zijn erg goed.
Depth Charge - Sex, Sluts & Heaven heeft een heerlijke Fight Club/The Dust Brothers achtige stijl. De track is trouwens te horen in de film Le Conseguenze dell'Amore en is daar zeer functioneel.
De raps op het album zijn overtuigend. De stijl spreekt me in ieder geval aan.
I L.O.V.E. YOU is een steeds terugkerende variatie op hetzelfde thema. Een humoristisch reggaenummer, vooral die vogelgeluiden zijn erg grappig.
De laatste track Contact / DJ Kicks heeft een heerlijke beat.
4 sterren

avatar van brooklyn
Dit is een mix cd... dus de artiesten moeten er nog bij...

avatar van kappeuter
Je hebt gelijk. De meeste bronnen, waaronder Allmusic en freedb.org vermelden de originele artiesten niet. Ik heb het gecorrigeerd aan de hand van mijn cd.