Eva Cassidy - Eva by Heart (1997)

Label: Liason

1. I Know You by Heart (3:57)
  2. Time Is a Healer (4:14)
  3. Wayfaring Stranger (4:26)
  4. Wade in the Water (4:00)
  5. Blues in the Night (4:05)
  6. Songbird (3:41)
  7. Need Your Love So Bad (4:36)

met Chuck Brown

8. Say Goodbye (3:55)
  9. Nightbird (5:27)
  10. Waly, Waly (4:45)
  11. How Can I Keep from Singing? (4:24)
  12. Dark End of the Street * (3:54)
~Jewel~
Naast 'Live at Blues Alley' is dit Eva's mooiste album. 'I Know You by Heart' en 'Waly Waly' zijn twee van haar ontroerendste en beste nummers. Al vind ik de andere versie van 'Waly Waly' (waar de gitaar de hoofdbegeleiding is en niet de piano) op het 2e compilatie-album 'Wonderful World' uit 2004 mooier, Eva's stem komt hier beter uit.

Eva Cassidy zingt (zong) met gevoel en passie, legt haar ziel in de nummers. Ze kreeg meer bekendheid naar haar dood. Zonde.

Andere favorieten: Nightbird (geweldige opbouw), Say Goodbye, Wade in the Water, Songbird.

avatar van Janhero
Prachtig album. Blijf er maar luisteren en hij steeds harder. 4*

Veel nummers staan ook op de compilatie Songbird waar Cassidy uiteindelijk na haar dood vele harten, inclusief de mijne, mee wist te veroveren.
Toch is het dan leuk om ook naar dit album op zoek te gaan ook al is meer de helft er van niet onbekend meer. Het album is het luisteren meer dan waard, maar wat wil je als je het voorrecht krijgt om naar zo'n stem te mogen luisteren!

Ben er niet stuk van. Best een mooie stem, maar in de hoogte erg scherp en ik vind de arrangementen nogal zijïg.

avatar van Novafaun
Net zoals 'Live at Blues Alley' een aanrader.