Bent Van Looy - Round the Bend (2013)

Belgiƫ
Label: EMI

1. Flowers and Balloons (3:28)
  2. The Hard Part (4:17)
  3. I Will Show You (3:11)
  4. Round the Bend (2:46)
  5. Friendly with the Fleas (3:37)
  6. Words (2:45)
  7. Home (4:09)
  8. Shoulders (3:11)
  9. Shadow of a Man (3:16)
  10. Young Man (3:27)
  11. First Boy from the Right (3:46)
  12. Why I'm Leaving (4:57)
  13. There Was a Time (1:48)
avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Niemand die hier ook maar een klein beetje benieuwd naar is? De officiële aankondiging volgt morgen pas, maar de video van de eerste single kan je hier al bekijken.

avatar van pdonidvie
CHIEP schreef:
Niemand die hier ook maar een klein beetje benieuwd naar is?

Eerlijk? Ik alvast niet. Das Pop kwam mij na hun eerste album al m'n strot uit. Ze schrijven afschuwelijk flauwe popnummers. Dus de teleurstelling was groot toen ik hoorde dat we tussen twee Das Pop-platen in nog een soloprojectje van Bent zelf krijgen. Saaie single, flauwe tekst. Eentje dat heel gauw gaat irriteren, al vrees ik dat Studio Brussel hem hoe dan ook zal plat draaien.

avatar van hond racisme
Klinkt 95% als Sioen, maar dan saaier, minder origineel, gewoon zo über-Bent Van Looy.
"Don't try to change me you will never understand, don't try to change me, what i am is what I am."
ok.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Bijna juist . Eerste "change" moet "chase" zijn.

avatar van hansjuvefan
pdonidvie schreef:
al vrees ik dat Studio Brussel hem hoe dan ook zal plat draaien.

Je vrees is een feit geworden. Ik mag het op mijn stage iedere dag wel een stuk of 3 keer horen dankzij Stubru. Zucht.

avatar van arcade monkeys
1,5
Shoulders en Why I'm Leaving zijn best puike nummers. Ook de single Shadow Of A Man heeft wel wat. De rest is matige eenheidsworst.

Wat is de teneur hier opvallend negatief. Ik vind dit anders best te pruimen en van het beste wat Bent Van Looy qua songmateriaal geproduceerd heeft sinds The Human Thing. Maar goed, les goûts et les couleurs on ne discute pas...

avatar van hond racisme
CHIEP schreef:
Bijna juist . Eerste "change" moet "chase" zijn.

oké, veel verschil maakt het anders niet.

"flowers and balloons" is gewoon mooi hoor

avatar van muziekobsessie
pfffff niet doorheen te komen. afdeling net niet. overvolle afdeling overigens

avatar van spoiler
vandaag via de maandelijkse Excelsior post binnen gekregen. Moet hem nog draaien, maar nooit echt een Das Pop liefhebber geweest. We gaan het een dezer dagen maar eens aanhoren.

avatar van pjh1967
Hmm, wil Round The Bend niet meteen afschrijven. Denk dat deze op de zondagochtend nog wel eens voorbij gaat komen. Das Pop nooit beluisterd, misschien is dat een voordeel. In ieder geval heeft Bent geen vervelende stem.

avatar van spoiler
Geen slecht plaatje hoor, maar het doet me weinig. Luisterd lekker weg als achtergrondmuziek.

avatar van Lura
muziekobsessie schreef:
pfffff niet doorheen te komen. afdeling net niet. overvolle afdeling overigens

Dat geloof ik graag bij jou, Muziekobsessie

dit is wat ik noem muziek van uit het hart super maardan ook super voor elk wat wils