Solex - Solex Ahoy! (2013)

Alternatieve titel: The Sound Map of the Netherlands

12. Flevoland (3:31)
avatar van titan
1,5
titan (crew)
We hebben 9 jaar niets gehoord van Solex en wat mij betreft had dat zo mogen blijven. Op dit album horen we zouteloze instrumentaaltjes waarop de eerdere samplegekte beperkt blijft tot een paar gesproken teksten die blijkbaar de titels moeten rechtvaardigen (zo horen we in Overijssel iemand "Ik woon in Hengelo" roepen). Als dit werkelijk de geluidskaart van Nederland is wordt het hoog tijd om te emigreren.

Wat een top-album!!!! Klasse!!!

Titan heeft duidelijk niet op zitten letten. In 2010 was er nog een album met Jon Spencer & Cristina Martinez.

avatar van titan
1,5
titan (crew)
Die is inderdaad aan mij voorbij gegaan. Als die van hetzelfde niveau als dit album is laat ik dat graag zo. Heb je je trouwens speciaal aangemeld om op dit album te stemmen? Curieus!

avatar van E-Clect-Eddy
Vaag kan ik me herinneren ooit een paar Solex nummers mooi te hebben gevonden maar kan ze niet meer terugvinden noch herinneren. Ik meen toen electroclash net populair was geworden.

Ik heb dit album al een keer beluisteren en ik vind het muzikaal wel lekker klinken maar al dat gewauwel er tussendoor vind ik maar niks. Te Nederlands, maar ja dat is vast de bedoeling. Alhoewel ik de muziek meer als Americana vind klinken, maar ik ben geen expert. Dit album laat ik na twee keer luisteren links liggen en ga opzoek naar ouder werk of dat meer bevalt.

avatar van Ludo
dat album met Spencer is érg goed, mag titan zeker checken als ie vroeger Solex wél tof vind

avatar van spoiler
Tien jaar na het laatste bericht.
Ik kan deze plaat erg goed waarderen.

Typisch Hollands misschien, maar dat was ook vast de bedoeling.
Medewerking van vele bekende muzikanten.

Instrumentaal inderdaad, met wat gesproken woorden erdoor gelardeerd.

Hoog tijd voor nieuw materiaal van Solex.