Sacred Reich - Ignorance (1987)

Label: Metal Blade

1. Death Squad (4:27)
  2. Victim of Demise (3:37)
  3. Layed to Rest (2:19)
  4. Ignorance (4:10)
  5. No Believers (3:24)
  6. Violent Solutions (4:17)
  7. Rest in Peace (3:47)
  8. Sacred Reich (3:18)
  9. Administrative Decisions (3:24)
avatar van Jord
Ik was even vergeten dat Death Squad zo'n lekker nummer is, met een zeer fijn intro.

Joy
en dat Sacred Reigh eigenlijk een heel lekker bandje is dat in staat is om lekkere nummers te schrijven die anno 2006 nog steeds lekker kunnen klinken

War Pigs live op dynamo als hoogtepunt

avatar van Kef
Kef
Hopelijk gaan ze nog weer eens optreden, ik heb ze vorig jaar gemist. Sacred Reich is toch wel erg gaaf.

Joy

T-shirtje spijkerbroek, gitaartje,who needs more

klassemuziek

avatar van exodus
Ik heb ze gezien in 1989, 1990, 1996 en 2007. Het is een zeer favoriete band van mij. Live is het een strak en zeer gaaf feest. Alhoewel ik alles qua muziek van hen meer dan te gek vind, blijft Ignorance om verschillende redenen mijn favoriet van deze sympathieke gasten. In eerste plaats de heerlijk knallende Thrash met Hardcore invloeden. Ook beuker/drummer Greg hall; wat een beest van een drummer! Te gek! Het best wel virtuoze gitaar werk, en de zang die de juiste boodschappen je voor je kop ramt. Dan komen we inderdaad bij de zeer interessante teksten: nare kortzichtigheden, gevaren van systemen etc. met alle gevolgen van dien, worden aangeklaagd. De teksten lijken qua boodschap helaas en erg genoeg van alle tijden. Ook de hoes vertelt veel. En dit alles in lekker keiharde snelle Thrash/Crossover nummers die bol staan van goede en opzwepende ideeën. binnenkort het 20 jaar oude shirt maar weer eens aan, en beide concerten die in Nederland gaan komen bezoeken.

avatar van jurado
Ik ben er ook bij dit jaar....m'n Surf Niq. shirt is al jaren versleten helaas.

avatar van Edwynn
Sacred Reich was eind jaren 80 begin jaren 90 een graag geziene gast op de Nederlandse podia. Met een debuutalbum als Ignorance op zak is dat goed te begrijpen.

De band bedient zich van Bay Area achtige thrash van het meer zinderende soort. De riffs zijn veelal furieus hakken er behoorlijk bot in. De beukende doch vernuftige drumpartijen van Greg Hall zouden kunnen zorgen voor aangifte bij het steunpunt huiselijk geweld. Vocalist en bassist Phil Rind maakt zich druk om de wereld om zich heen en zet die woede op positieve wijze om in de bruisende energie waarmee deze thrashplaat doordrenkt is.

Hoewel de nummers op voornamelijk hoog tempo aan de luisteraar voorbij trekken, biedt Sacred Reich behoorlijk wat afwisseling. In R.I.P. zit een geweldig mosh stuk bijvoorbeeld die visioenen oproept van een kolkende festivalmassa op een zomerse dag.

Wat mij betreft doet Sacred Reich met het briesende Ignorance beslist niet onder voor de bekendere generatiegenoten zoals Slayer of Dark Angel.

Kortom, Ignorance is uitermate geschikt voer voor de thrashliefhebber en.,

Those who oppose will meet death!

avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
Ik vond ze muzikaal gezien niet vernieuwend, Tekstueel wel progressief. Goed, dit oude album kreeg een produktie van de legendarische Bill Metoyer en met een goed half uur was het weer voorbij.
(Geen bezwaar - als het dan maar goed is.) Dat intro van Death Squad doet me altijd aan dat van Slayer - Jesus Saves denken en wat daarna komt ook. De sterke kant van de song is de tekst.
Victim of Demise hakt er lekker in. Op het eerste gezicht een gruweltekst maar toch wel goed uitgewerkt; Phil roept niet zomaar wat. Layed to Rest is een prachtig stukje instrumentaal.
Ignorance is sterk in tekst maar de muziek boeit me niet. Hetzelfde geldt voor No Believers.
Die tekst van hun is toch beter dan die van Jesus Saves."religion is for the weak" roept Phil. Dat mag, of iemand als Zakk Wylde daar ook zo over denkt is wat anders.
Violent Solutions is m'n favoriet. De tekst heeft net als Rest in Peace weinig om het lijf. Het nummer Sacred Reich is geschiedenisles en Administrative Decisions is opgedragen aan een high school.
De LP heeft nog wat mooi artwork op de binnenhoes. Sympathieke band.

avatar van frolunda
Één van de leukere en beter trash platen die ik ken,ook nu nog.

avatar van Lau1986
Een heerlijk thrash metal album. Agressie, prima teksten, heerlijke riffs. Dit is wel mijn favoriete Sacred Reich plaat.

avatar van jurado
Achteraf gezien een ondergewaardeerde band die het grote gros (big 4?) muzikaal onsteeg. Geweldige muzikanten, geweldige songs.

avatar van Wolfmother
Lekker debuut met goeie songs en inderdaad sterke lyrics. Titeltrack en opener zijn voor mij de beste nummers.