Christopher Bissonnette - Periphery (2005)

Canada
Electronic / Avant-Garde
Label: Kranky

1. In Accordance (9:44)
  2. Proportions in Motion (8:47)
  3. Comfortable Expectations (9:32)
  4. Substrata (8:32)
  5. Tenor Viol (4:48)
  6. Travelling Light (7:19)
  7. Pellucidity (7:22)
avatar van cichlisuite
Oktober lijkt de maand te worden voor mij op muziekaal gebied.

Eerst murcof en nu deze voor mij totaal onbekende Christopher Bissonnette, wat een meesterlijke Ambient plaat is dit zeg.

avatar van eviljoke
Momenteel krijgt deze cd een 3,5. Vooral het einde van cd heeft de mooiste nummers. Ik vind persoonlijk basinski sterker omdat er meer 'variatie' inzit.
Maar toch weer een goede release van Kranky, die de laatste tijd zeer goede kwaliteit voortbrengen.

luxaflex
Laatst blind gekocht deze... puur voor de hoes. In de Fnac (de duurdere doch betere Mediamarkt van België) notabene. Alsof ik wist wat er op de schijf ging gebeuren.

Dit hoor ik heel graag. Zachte ruispartijen die golvend onder een warme laag van knisperende melodieën glijd.

Of je dit moet vergelijken met Basinski? Hmm... Er zijn tegenwoordig zoveel jongens die met dit soort "nieuwe klassieke muziek / ambient - stuff... whatever" bezig zijn. Op Type, Kranky, Touch en zelfs Raster Noton zijn ze er volop meebezig. Wat ik helemaal niet erg vind.

avatar van pulpjannis
Abstracter dan in between words, maar zeker niet slechter.