Drive Like Jehu - Drive Like Jehu (1991)

Label: Headhunter

1. Caress (3:55)
  2. Spikes to You (2:18)
  3. Step on Chameleon (5:11)
  4. O Pencil Sharp (9:42)
  5. Atom Jack (2:24)
  6. If It Kills You (7:12)
  7. Good Luck in Jail (4:04)
  8. Turn It Off (6:12)
  9. Future Home of Stucco Monstrosity (3:58)
avatar van Near
Drive Like Jehu brengen een fijne smeltkroes van noise-rock en post-hardcore, en bouwen op dit debuut het geluid uit dat ze drie jaar later op 'Yank Crime' zouden perfectioneren. Daarbij moet echter wel gezegd dat de nummers op deze nauwelijks onderdoen.

Een aantal kernwoorden die dit album opsommen: intelligente songstructuren, math-punk, lawaaierig maar melodisch, dissonant, retestrakke ritmesectie, sonic youth meets black flag, oorverdovend geschreeuw, tastbare energie, a soundtrack for a riot.

En... hopeloos ondergewaardeerd op deze site.

avatar van itchy
Ik vind deze eigenlijk beter dan Yank Crime

avatar van AOVV
Bijzonder geïnspireerde en energieke plaat, een hels kabaal bij momenten, maar ik hou wel van een beetje hel in mijn muziek. De manier waarop het licht ontvlambare 'Atom Jack' tussen twee stevige pijlers als 'O Pencil' en 'If It Kills You' geprangd is, vind ik echt meesterlijk!

De meesten vinden 'Yank Crime' als album nog wel wat beter, al lees ik hier ook andere berichten. Ik hou het voorlopig op een gelijkspel.