Grant Hart - Intolerance (1989)

Label: SST

1. All of My Senses (5:56)
  2. Now That You Know Me (3:56)
  3. Fanfare in D Major (Come, Come) (3:49)
  4. The Main (4:06)
  5. Twenty-Five Forty-One (4:47)
  6. Roller-Rink (4:25)
  7. You're the Victim (3:17)
  8. Anything (3:30)
  9. She Can See the Angels Coming (3:47)
  10. Reprise (1:42)
avatar van dj maus
Verrassend album. Doet af en toe een beetje aan de vroege Costello denken.

avatar van wendyvortex
Lijkt niet erg op Hüsker Dü in ieder geval.
Grant Hart was net van z'n heroine-verslaving af.
Therapie-plaat met nogal wat melancholieke (love)songs.
Kreeg nogal aardig wat airplay bij MTV's 120 Minutes.
Toch intrigerend plaatje dat bij mij 20 jaar later nog regelmatig op de platenspeler komt.

avatar van dj maus
Binnen Husker Du-verband vond ik Grant Hart altijd de beduidend mindere songschrijver (op het grandioze Girl Who Lives On Heaven Hill na).

Deze plaat kan me niettemin aardig bekoren.
Misschien - inderdaad - omdat het niet op Husker Du lijkt.

avatar van wendyvortex
Was "Books About UFO's" ook niet van Grant Hart?
Da's zo'n beetje mijn favo-love-song ever.

Heb hem ooit nog gesproken in de Goudvishal (in z'n Nova Mob-tijd vlak na dat ongeluk). Grant zat noodgedwongen zelf weer achter de drums. Mooi vergeten m'n "Intolerance" en m'n Hüsker-platen mee te nemen om te laten signeren

avatar van frolunda
Vrij ingetogen plaat van Grant Hart die zeker z'n momenten kent.Zo zijn 2541 en Now that you know me mooie popsongs en is de ballad She can see the angels coming zelfs hartverscheurend te noemen.De enige echt zwakke broeder is het vlakke Fanfare in d major en het Pogues achtige The Main had voor mij ook niet zo gehoeven.Toch een een aardig Grant-in-therapie debuut waar hij laat horen dat ie nog steeds prima nummers kon/kan schrijven.Vraag me af hoe het nu met hem is nu z'n voormalig maatje Bob Mould weer zo hard aan de weg timmert.

avatar van Martijn Jonkers
All of My Senses steekt er met kop en schouders bovenuit. Een 5 sterren nummer wat mij betreft dat het album naar een beoordeling van 3,5 trekt.