Ain't It Funky Now! (2002)

Jazz / Funk

4. Funk Inc. - Sister Janie
  5. Idris Muhammad - Don't Knock My Love
  6. Gene Ammons - Jungle Strut
  7. Boogaloo Joe Jones - Right On
  8. Charles Earland - Black Talk (Part 1)
  9. Melvin Sparks - Thank You (Part 1)
  10. Idris Muhammad - Express Yourself
  11. Leon Spencer - Message from the Meters
  12. Gene Ammons - Son of a Preacher Man
  13. Charles Kynard - Reelin' with the Feeling
  14. Charles Earland - Sing a Simple Song
  15. Freddie McCoy - Listen Here (Part 1)
  16. Charles Earland - Girl You Need a Change of Mind
  17. Harold Mabern - I Want You Back
  18. Houston Person - Son of Man
De titel zou je enigszins op het verkeerde been kunnen zetten, want dit is niet een pure funk plaat, maar een jazz-funk plaat. Maar gelukkig wel een goede jazz-funk plaat. Het gaat via acid-jazz en jazz-funk naar funky jazz. Muziek gevuld met heerlijke tempo's, ritmes en solo's wisselen elkaar af op deze plaat. Er wordt vakwerk geleverd door de artiesten met hun bands. De 2 openingssongs zijn erg sterk, Jungle Strut, Right On & Black Talk mogen er ook meer dan zijn, net als Thank You. Ook Message From The Meters klinkt geweldig. Maar dan vergeet ik er gelijk een paar, zoals de songs van Idris Muhammad. Het enige minpunt is dat vaak de kortere versies op dit album staan. Met alle lange versies erop, zou ik voor 4,5* gaan. Desondanks een aanrader deze verzamelplaat.