Destruction - Metal Discharge (2003)

Duitsland
Label: Nuclear Blast

1. The Ravenous Beast (3:09)
  2. Metal Discharge (3:27)
  3. Rippin' the Flesh Apart (5:02)
  4. Fear of the Moment (3:34)
  5. Mortal Remains (4:11)
  6. Desecrators of the New Age (3:42)
  7. Historical Force Feed (3:36)
  8. Savage Symphony of Terror (3:51)
  9. Made to Be Broken (3:45)
  10. Vendetta (4:53)
avatar van ravenstein
Het is hier vanavond Thrash-avond bij mij thuis.
Gezien ik zelf voor mijn strijk moet zorgen (alleen wonen heeft niet enkel voordelen ) zet ik graag eens een muziekje op en vanavond is dat dus volledig old school Thrash geworden.
Eerst de debuutplaten van Testament en Exodus, daarna het slecht klinkende Eternal Devastation van Destruction en nu van dezelfde band dus Metal Discharge. Ik moet ten eerste al zeggen dat ik blij ben dat de productie in tegenstelling tot Eternal Devastation nu wel in orde is. Maar wat wil je, er zit meer dan 15 jaar tussen.
Voor de rest blijft Destruction grossieren in stevig up-tempo Thrash zoals ik het graag hoor. Spijtig genoeg ook hier weer dezelfde opmerking als bij andere Destruction-albums, de nummers kunnen mijn aandacht niet gedurende hun volledige speelduur vasthouden.
Daar komt nog eens bij dat de refreinen al gauw in herhaling vallen en dat het geheel soms afmatend en vermoeiend is. Van een Thrashplaat als The Gathering krijg ik een adrenaline-kick. Een plaat als Metal Discharge put me uit.
Alle opmerkingen terzijde, ik ben content dat er nog bands zijn als Destruction die ons pure Thrash brengen.

Voor het betere, meer old school werk zoals dat vandaag gebracht wordt, leg je hoor eens te luisteren bij het Zweedse Witchery...

avatar van Kondoro0614
Wat een ontzettende tegenvaller is deze plaat van de nu toch wel thrash-legendes 'Destruction'. Het gaat eigenlijk al compleet fout bij 'The Ravenous Beast' waar de productie echt ontzettend falend klinkt. Voor de rest weet het album heel weinig ook te boeien, slaat nergens de nummers echt aan en is het allemaal wat makkelijk. Door de slechte productie klinkt het vaak erg rommelig waardoor de zit erg lang lijkt te gaan duren. Maar dan nog, ze hebben op het album een tweetal (drietal) covers bij geleverd, die ik via Spotify gewoon kan beluisteren en die twee vond ik nog best te doen. Net zoals de 'My Sharona' cover op 'Cracked Brain' is het even wennen maar niet verkeerd. De twee nummers halen misschien de overige nummers op het album nog wel iets in. Ik vond 'Fear Of The Moment' nog niet zo slecht maar de rest van het album wist mij totaal niet te boeien helaas.

Voorlopige tussenstand:
01. Eternal Devastation