Can - Landed (1975)

West-Duitsland
Rock / Avant-Garde
Label: Virgin

1. Full Moon on the Highway (3:34)
  2. Half Past One (4:39)
  3. Hunters and Collectors (4:20)
  4. Vernal Equinox (8:40)
  5. Red Hot Indians (5:41)
  6. Unfinished (13:22)
avatar van Paap_Floyd
Oei, eerste Can-album onder de 4* die ik heb gehoord
Zeker niet verkeerd. Kan misschien nog hoger worden.

avatar van MartinoBasso
Volgens wiki is dit Can die glamrock uitprobeert..
Lijkt me lachen? Na Monster Movie is deze aan de beurt..

Puur genieten dit:

Stijn_Slayer
Lol, Spencer Davis Group had er waarschijnlijk niet aan gedacht dat het ook zo kan. Hele vette uitvoering! Jaki is vanaf de eerste seconde weer buitenaards goed.

Stijn_Slayer
Bij Can houden de meesten na Future Days of Soon over Babaluma op. Toch is dit lang geen verkeerd album. 'Full Moon on the Highway' is wel een wat vreemde gewaarwording. Zo'n straightforward nummer past niet echt bij Can. Op zich klinkt Landed wel toegankelijker (of misschien beter gezegd: luchtiger) dan voorheen, maar de experimenteerdrang en het jammende karakter zijn er nog steeds. Dat blijkt vooral uit die lange jazzsolo in 'Red Hot Indians' en het geïmproviseerde, ambientachtige 'Unfinished', dat niet had misstaan op de bovengenoemde twee voorgangers.

Wel minder constant en minder samenhangend dan voorheen. De zang op 'Hunters and Collectors' klinkt ook wel érg Duits. Net niet genoeg voor 4*.