Pet Shop Boys - Introspective (1988)

Dance / Pop
Label: Parlophone

1. Left to My Own Devices (8:16)
  2. I Want a Dog (6:15)
  3. Domino Dancing (7:40)
  4. I'm Not Scared (7:23)
  5. Always on My Mind / In My House (9:05)
  6. It's Alright (9:24)
  7. I Get Excited (You Get Excited Too) * (5:35)
  8. Don Juan [Demo Version] * (4:22)
  9. Domino Dancing [Demo Version] * (4:47)
  10. Domino Dancing [Alternative Version] * (4:52)
  11. The Sound of the Atom Splitting * (5:13)
  12. What Keeps Mankind Alive? * (3:26)
  13. Don Juan [Disco Mix] * (7:35)
  14. Losing My Mind [Disco Mix] * (6:09)
  15. Nothing Has Been Proved [Demo for Dusty] * (4:51)
  16. So Sorry, I Said [Demo for Liza] * (3:26)
  17. Left to My Own Devices [7" Mix] * (4:47)
  18. It's Alright [10" Version] * (4:47)
  19. One of the Crowd * (3:56)
  20. It"s Alright [7" Version] * (4:20)
  21. Your Funny Uncle * (2:18)
avatar van thelion
lennon schreef:

Maar samen met disco is dit een leuke compilatie... maar er is natuurlijk nog veel meer qua remixen van de heren. Bestaat er ook een completere verzameling van?

Niet compleet maar disc 3 van Pet Shop Boys - Pop Art (2003) is een aardig over zicht van PSP nummers in de remix en als ik mij niet vergis zijn hun eerste 8 reguliere albums (t/m Release) in de loop de jaren uitgegeven met een bonus disc met alt. versions en remixen.

avatar van vigil
Dan hebben we het over de zogenaamde "Furhter Listenings" uit 2001, 2 disc editie met op de 2de cd de b kanten en remixen. Vaak gewoon 70 tot 75 minuten dus een hoop extra's. Deze zijn uitgebracht tot en met Bilingual. De albums daarna zijn in sommige gevallen wel als 2 disc uitgebracht maar gelijk bij het uitkomen als zeg maar luxe editie met vaak wat bonustracks en bv. instrumentale versies maar niet zoals de andere in de Further listenings serie. Toevallig kwam een paar dagen geleden een bericht vanuit Neil Tennant dat ze bezig zijn met een nieuw re-issue project dus ik verwacht dat de albums Nightliffe t/m Yes een Futher Listening uitgave krijgen. Al gaan er ook geruchten dat er een 30th anni box van Please uit gaat komen.

Er zijn zo verschrikkelijk veel remixen beschikbaar van PSB (Disco 1, Disco 2 en Disco 3), bonus cd's en cd-singles dat je daar nog wel even zoet mee bent.

avatar van sjoerd148
Aan Domino Dancing blijf ik mooie herinneringen houden. Het is 1 van de eerste nummers die ik op tape zette als jochie van 10. De versie op dit album is prima alleen de single uitvoering is krachtiger en blijft verslavend, evenals Always on my mind.
Daarnaast zijn I want a Dog en I'm not scared leuke ontdekkingen.
Ik dacht dat New Order een patent had op non album tracks etc, maar PSB kunnen er ook wat van

Disco heb ik altijd een goed album gevonden, misschien zelfs wel sterker dan Please; geweldige mixen, en zo mooi om dat album op vier boxen te horen.
Introspective is voor mij eigenlijk ook een remix album, maar hier is voor mij het Pet Shop Boys geluid een stuk minder aanwezig; alsof Moby achter de knoppen heeft gezeten.
Misschien vind ik de nummers gewoon een stuk minder sterk, dat zou uiteraard ook een grote rol kunnen spelen, en heb ik hierbij teveel een cabaret gevoel bij.
En als ik iets niet begrijp, en mij niet in wil verdiepen, dan is het cabaret wel.
Oké, met opera heb ik ook bar weinig; die zangeres bij Left To My Own Devices boeit mij ook niks, terwijl ik het weer leuk vind hoe een Malcolm McLaren dit element in zijn albums verwerkt.
De Domino Dancing remix zit tegen de Italodisco aan, en op dat gebied zijn er genoeg betere nummers te vinden. Vanaf de 5 minuten wordt het zelfs strontvervelend als totaal onverwachts die beat in valt.
Goed dat ze I’m Not Scared aan Eight Wonder hebben gegeven, die hebben er wel een mooie versie van gemaakt, die deze ver achter zich laat.
Always on My Mind is compacter ook een stuk beter, maar achteraf denk ik dat ik vooral de clip hierbij erg leuk vond.
Zes nummers is daarom ook lang zat.
Ieder zijn ding natuurlijk, geef mij maar de eerste twee studio albums en vooral Disco.

Prima album..gaat goed scoren denk ik

lennon schreef:

Huh?

Album top 10 spel

avatar van Rudi S
bestaan er mensen die dat topic niet kennen

avatar van Twinpeaks
Gisteren mee in de auto gehad en toch wel lekker hoor. Waande me weer in 1988 , Lekker hard gedraaid . Het zal niet hip zijn , maar ik vermaak me altijd prima met PSB. . Wat een goede liedjes maken deze mannen toch. Toch maar eens op zoek gaan naar Further Listening van dit album. Voor deze 4 en halve ster

johan de witt schreef:

Hoeveel pagina’s heeft die?

avatar van vigil
Wat is jou fave van dit album luigifort?

Ik hou enorm van Left to my Own (al vind ik de single versie wel beter) en Always on my mind vind ik juist in deze versie weer episch. Volledig over de top maar o zo lekker

avatar van luigifort
Domino Dancing denk ik, een beetje verguisd PSB nummer he voor velen.
I'm Not Scared ook prachtig, kwam er pas een paar jaar geleden achter dat het een cover is (hoewel geschreven door henzelf)

Cover van jezelf, jaja

Maar ik begrijp t

Ja seksbom Patsy Kensit hijgde (ask Jimbo en Liam) t nummer de hogere regionen van de Engelse hitlijsten in!

En Domino... Nee niet mijn favoriet

avatar van luigifort
Die 2e single van Pets op je bil is ook wel aardig btw

avatar van pureshores
Deze vandaag voor 5 euro gevonden, alleen al voor nummers 1 en 6 dubbel en dwars waard.
Alleen had iemand het hoesje binnenstebuiten erin gedaan waardoor ik dacht een collectors edition te hebben gevonden