Can - Flow Motion (1976)

Rock / Avant-Garde
Label: Harvest

1. I Want More (3:38)
  2. Cascade Waltz (5:44)
  3. Laugh Till You Cry, Live Till You Die (O.R.N.) (6:39)
  4. ...And More (2:51)
  5. Babylonian Pearl (3:32)
  6. Smoke (Ethnologial Forgery Series #59) (5:20)
  7. Flow Motion (10:31)
avatar van Paap_Floyd
Speelse plaat. Wat poppier en veel reggae-achtige klanken. "I want more" doet me ergens denken aan D'yer Mak'er van Led Zeppelin. Lang niet zo geniaal als alles tot '74 maar toch zeker wel leuk om te horen en beter dan veel dingen uit zijn tijd in mijn ogen

Typisch 3,5* plaatje.

avatar van luc011190
Erg poppy voor Can's doen maar daar is niets mis mee. I Want More lijkt wel een discoplaat!

Ik heb hem ook wel 's op een feest gedraaid.

Flow Motion is geniaal. De rest is ook goed te pruimen maar niet zo goed als hun oudere albums.

Daarnet voor het eerst gehoord. I Want More kende ik al een tijdje via de fantastische soundtrack van Morvern Callar en ik had gehoopt op meer uptempo-spul van dat kaliber, maar dit is meer een reggae/dub-plaat. En af en toe hoor ik er ook wel wat afro-beat in terug. Denk dat Jaki cs. wel eens een Fela Kuti-plaat draaiden in die tijd...

avatar van OldRottenhat
Jezus wat staan hier toch een vette nummertjes op! Ik ben op het moment even helemaal verslingerd aan I Want More, ...And More en Flowmotion! Heel tof dit!

avatar van hpdewin
Naar mijn mening het laatste echt goede album dat Can maakte na Soon over babaluma. Delay niet meetellend

avatar van Chronos85
I Want More klinkt een beetje als een Talking Heads-Remain in Light avant la lettre. Daardoor niet minder fijn!

Ton Willekes
Prima plaat,
Geen nummers die ik zou skippen en ook een sfeervolle afsluiter met plak- en knipwerk van Czukay.

Beste nummers:
I Want More
Babylon Pearl
Smoke
Flow Motion

Chronos85 schreef:

En anders nummers klinken weer een beetje zoals de b-kant van Remain in Light. Can was zijn tijd ver vooruit.

Stijn_Slayer
Dat dit nog zo hoog scoort. Ik hoor een aardige wah-wah gitaar, maar dat is het dan ook wel. Veel eentonige nummers, weinig wat nog aan het oude Can doet denken.

Sowieso: een Can plaat waarop Jaki niet opvalt, willen we dat eigenlijk wel? Ik houd bovendien niet van reggae en poppy producties.