Osdorp Posse - Geendagsvlieg (1997)

Label: Djax

1. Mic-check (2:18)
  2. De Creatyfuslijer (4:24)
  3. Blijf Maar Baren! (3:29)
  4. Verwoorde Verwarring (4:38)

met Blind Justice

5. De Zin van Rap (3:20)

met Zebulon

6. Geen Clubhit (4:58)
  7. Weten Wat Ik Wil (3:37)
  8. Leot Sed Dap (3:50)
  9. Het Systeem (3:40)
  10. Brainstorm in een Glas Water (3:19)
  11. Onkwetsbaarheid Is Eenzaamheid (4:22)

met Henny Vrienten

12. Demo-stratie (2:20)
  13. Biobakmuziek (4:05)
  14. Hoofdschakelaar (3:35)
  15. Hulp Met Eigen Gevaar (4:38)
  16. Zo Simpel (Albummix) (3:46)
  17. Geendagsvlieg (2:46)
  18. Sleur (4:20)
Geweldig album met echt geweldige teksten. Def P. weet 't zo goed te zeggen en op zo'n duidelijke manier. En daarnaast stapt die zooi er flink op los

Album helpt mij er vaak bovenop als ik me brak voel.

Dionysos
Osdorp Posse is wel gaaf, ja .
Vooral de in-your-face stijl van schrijven van Def P. spreekt me zeer aan. Ze stoppen bij tijden ook gave samples in hun nummers, wat het onderscheidt van de rest, voor zover ik de rest ken dan *kuch*.

Helaas is de soort muziek te saai voor mij om mijn aandacht op langere termijn vast te kunnen houden.

Misschien wel het beste OP album...
Geen clubhit...biobakmuziek...brainstorm in een glas water....Geendagsvlieg....
Damn!
4.5*

Hoei, dan moet ik kiezen tussen deze en afslag osdorp.

Ik hou 't op een gelijkspel

4.5 creatyfuslijer is mn favoriete nr, naar mijn mening het beste OP album... al is die nieuwe ook wel gaaf

avatar van Bert Wasbeer
Het nummer sleur, hier betitelt als 18 staat wel op elk album, verscholen voor de 1e track. Beste nummer overigens van de hele plaat.

Geen Clubhit. Miljaar, blijft een bom.

avatar van jeroen1904
gerre schreef:
Geen Clubhit. Miljaar, blijft een bom.

Idd, nog steeds één van de nummers van de OP. Deze plaat vind ik nog zeer goed (vooral het nummer met Henny Vrienten). Helaas is het na dit album toch een beetje berg af met de OP gegaan (zowel qua platen als qua succes) wat echt wel spijtig is want zij blijven toch de grondleggers van de nederhop.

meesterlijke titel

avatar van Rayaccos
Mic-check is toch wel een heerlijke binnenkomer

avatar van Osiris Apis
paD deS stoeL .8

nanneb
hoppa 4.5*
knaller van een plaat !! biobakmuziek is als nummer zelfs 5* waard!

mijn eerste kennismaking met de o.p. , wat een slag in men gezicht , beestig die mannen !!

Wat een bombastische muziek en teksten waar de frustratie vanaf druipt. Hoewel ik me zeer goed kan vinden in het thema van Biobakmuziek. Oude hits worden nog steeds misbruikt om nietszeggende sterretjes zenders als TMF op te leuken en vooral de zakken te vullen van allerlei producers zonder verder talent. Het zal ook nog wel blijven doorgaan denk ik. Waarschijnlijk niet met de muziek van Osdorp Posse...
Het intro van Demo-stratie is erg grappig en Onkwetsbaarheid Is Eenzaamheid is zowaar een rustmoment in het geheel.
Vreselijk hoesje trouwens.

avatar van Devoo
Had deze bijna meegenomen, maarja, toch maar laten liggen dan. Wist niet echt of dit iets voor mij ging zijn.

avatar van Psycholamp
Zeker niet het beste album van de OP, er staan wat leuke nummers op en sleur met de Jefferson Airplane-sample is geweldig. Ik houd niet zo van die gitaar(samples), de hiphop verdwijnt hier een beetje door.

sleur! top nummer top cd..

avatar van MAS
MAS
Onkwetsbaarheid is Eenzaamheid Twee van mijn helden uit de Nederlandse muziekgeschiedenis bij elkaar.

@ MAS: sluit ik me helemaal bij aan

avatar van Boermetkiespijn
Geweldig album, de beste die ze (tot 1997 althans) hebben gemaakt.

Harde beats, gave gasten op de plaat (Henny Vrienten, Blind Justice), en de teksten gaan hard vooruit in vergelijking met de albums voor deze!

avatar van mayhemblik
Zelden, werkelijk zelden was ik het zo met een tekst eens als met ''Blijf Maar Baren'', ge-wel-dig!!!!!