Wim De Craene - Alles Is Nog bij het Oude (1975)

België
Roots / Pop
Label: Omega

1. Tim (5:50)
  2. 5 Uur (2:26)
  3. Alles Is Nog bij het Oude (4:13)
  4. De Schoolstraat (3:23)
  5. Onze Jeugd (3:11)
  6. 't Leven Is Schön (1:17)
  7. Rozerood-oranje (3:02)
  8. Rosie (4:00)
  9. De Gokkers (2:57)
  10. Drie Heren (1:08)
  11. Portret van Gisteren (2:45)
  12. Pipoe (Morgen Word Ik Beter) (3:32)
avatar van c-moon
Knappe plaat van Wim de Craene. Helaas zeer moeilijk te vinden, en ik betwijfel of ie ooit op CD verschenen is...

Mocht dat wel zo zijn en je ziet dit juweeltje ergens liggen, kopen die boel!!!

"Alles is nog bij het oude", "Rozie", "Het is 5 uur" (van R. Shaffy) en "Portret van Gisteren" zijn prachtige liedjes, maar eigenlijk is de hele plaat zeer de moeite...

Toch jammer dat men wél regelmatige nieuwe compilaties van de Craene uitbrengt, maar het vertikt om zijn reguliere albums nu eens eindlijk op CD (her-) uit te brengen!

avatar van Waldo Jeffers
Bevindt zich trouwens Tim zich ook niet ergens op dit album? (zou het niet meteen willen corrigeren zonder dat de andere kenner, c-moon, het bevesigt)

avatar van c-moon
Ik ben er niet zo zeker van, Waldo, maar ik zoek het voor je uit !

avatar van c-moon
Waldo had overschot van gelijk, en het is ondertussen ook aangepast

avatar van Waldo Jeffers
Fijn zo. Doet het album meteen toch dat ietsje beter worden. Hoewel hij dat misschien niet nodig heeft. Erg mooi plaatje, maar nergens te vinden

avatar van c-moon
Waldo: misschien maak je kans aanstaande zondag op de Platenbeurs in Mechelen,

Voor meer info, zie het artikel dat ik er op Mechelen Blogt! over schreef:

Dat dus. Wat een prachtliedje.

avatar van vigil
Waldo Jeffers schreef:

Waarschijnlijk al bekend maar er is nu een complete oeuvre box verschenen die zelfs deze kaaskop kan bekoren

avatar van LucM
Zijn derde en meest succesvolle album en wat mij betreft ook zijn beste album. Dat komt natuurlijk door het juweel genaamd Tim maar de overige songs zijn ook erg knap met persoonlijke teksten. Gelukkig dat de reguliere albums van Wim de Craene in een box zijn verschenen!

avatar van Sleepy House
Een fantastisch album van Wim! Stuk voor stuk prachtige nummers met "Tim" (natuurlijk), "5 Uur", "Alles is nog bij het Oude", "Rozerood-Oranje" en "Portret van Gisteren" als de absolute uitschieters.

Op de versie van de recent verschenen cd-box staat er trouwens een single-edit van "Marcellino" die wat zwaarder en melancholischer dan het origineel klinkt. Deze klinkt ronduit fantastisch!

Zoals LucM hierboven ook al aanhaalt; wat een geluk dat die cd-box is verschenen. Zo krijgen we vele rariteiten, single-edits, demo's en andere verborgen juweeltjes te horen!

avatar van ni slecht
Tim voor het eerst als single uitgebracht op vinyl, meer dan 40 jaar na datum.

ni slecht schreef:
Tim voor het eerst als single uitgebracht op vinyl, meer dan 40 jaar na datum.

Vanmorgen heb ik Tim nog horen passeren op de radio. Blijft een weergaloos nummer. Al vind ik Brussel wel zijn beste album.

Arbeidsdeskundige
Tim is zo ontroerend mooi.

avatar van Bartjeking
Ik heb hem op vinyl; prachtige plaat. Onlangs pas ontdekt, wat een muzikant. Vond op Youtube nog een documentaire over hem, onvoorstelbaar tragisch dat hij zo weinig succes heeft gekend. En tja, Tim....Meesterwerk.