Ibrahim Maalouf - Diagnostic (2011)

Libanon
Wereld
Label: Mi'ster

1. Lily (Is 2) (2:07)
  2. Will Soon Be a Woman (5:30)
  3. Intro (1:19)
  4. Maeva in Wonderland (6:47)
  5. Your Soul (2:22)
  6. Everything or Nothing (7:04)
  7. Never Serious (4:24)
  8. They Don't Care About Us (4:26)
  9. Douce (5:45)

met Oxmo Puccino

10. All the Beautiful Things (11:01)
  11. Diagnostic (2:54)
  12. Beirut (10:42)
kkriz
Dit is zelfs voor niet-jazzliefhebbers (zoals ik) mooi! Of ben ik dan toch een jazzliefhebber

avatar van vigil
kkriz schreef:

Nee als je dit mooi vindt ben je niet per definitie gelijk een jazzliefhebber Daarvoor is dit te breed. World, soms een gierende gitaar en moderne beats komen voorbij.

Wel een muzieklief hebber want het is een fantastisch album. Het wonderschone (Lily) Will Soon Be a Woman en klassieker Beirut zijn via zijn live repertoire al bekend maar een onbekende parel als bv They Don't Care About Us (welke de drumbeat van het gelijknamige nummer van M. Jackson in zich heeft) mag ook wel wat meer aandacht krijgen. En dat zelfde is van toepassing voor het dreigende All the Beautiful Things.