De Dijk - Later Is Nu (2005)

Label: Universal

1. Recht in de Ogen (5:26)
  2. Lieve Lach (3:44)
  3. Elke Dag Opnieuw (4:59)
  4. Later Is Nu (3:43)
  5. De Onbedrinkbare Dorst (4:32)
  6. God Bestaat Niet (3:20)
  7. Kom Blauwe Regen (4:50)
  8. Sterker Dan Wij Twee (4:26)
  9. Nooit Meer Droge Ogen (3:46)
  10. Dit Kleine Hart van Mij (4:08)
  11. De Wind Draait (4:39)
  12. Zullen We Dansen (4:01)
avatar van kappottevic
De oude vertrouwde "de Dijk" sound, maar je hoort de grijze haren. De kracht is er uit. Later is nu, of nu is later... over (foute) beslissingen en de tijd die je niet meer terug kan draaien... Vermoeid geweeklaag? De cd ademt in ieder geval een soort berustend "alles wordt anders en we gaan naar de kloten toe" gevoel. Wel ja. Eigentijds zeg maar dan, als het ware.

avatar van Feyenoord-JЩ
goed album, maar toch pakt hij me niet echt. Dit heb ik bij meer studioalbums, gelukkig weet ik dat ze live de besten zijn! 3*

geef ook drie sterren, omdat de CD me niet bij blijft. Ik heb ze laatst live gezien. vond ik ook een tikkeltje tegenvallen het geluid was erg slecht.
zo een twee jaar terug heb ik zo live gezien en toen was het wel feest. Ze kunnen het dus wel!

avatar van Poeha
Feyenoord-JЩ schreef:

Dat vind ik nu ook! Eerst heel vluchtig beluisterd en leek me toen zwaar tegen te gaan vallen, maar na een paar luisterbeurten toch wel een (redelijk) goed album, maar niet één die me lang bij zal blijven, op de tracks 2,5,6 en 7 na dan!

Live zijn ze inderdaad top!

Groeten van een mede-Feyenoorder!

avatar van Banjo
later is nu = een klaag cd?

avatar van Fairy Feller
Vind dit toch wel een goede plaat. Hij is wat donkerder en leunt minder op de soul/blues van de opvolger Brussel, maar merk dat ik deze vaker draai.

avatar van vincentcorjanus
niet één van de beste dijk albums stop hem vaak in de cd speler maar haal hem er meestal naar 10 minuten uit ze klinken inderdaad ouder maar het nummer later is nu zelf vind ik heel erg mooi het nummer god bestaat niet luister ik niet... en dit kleine hart van mij... vind ik eerlijk gezegd ook niet zoveel zullen we dansen, recht in de ogen, nooit meer droge ogen vind ik wel mooi 3,5 sterren hiervoor

ichiman38
vincentcorjanus schreef:

ik ben het met je eens

avatar van vincentcorjanus
God bestaat is eigenlijk best wel een lekker nummer toch staan er op deze plaat veel skipnummmers