Tone-Loc - Loc-ed After Dark (1989)

Label: Delicious Vinyl

1. On Fire [Remix] (4:51)
  2. Wild Thing (4:23)
  3. Loc'ed After Dark (5:11)
  4. I Got It Goin' On (4:32)
  5. Cutting Rhythms (5:11)
  6. Funky Cold Medina (4:08)
  7. Next Episode (4:01)
  8. Cheeba Cheeba (6:05)
  9. Don't Get Close (3:40)
  10. Loc'in on the Shaw (4:22)
  11. The Homies (3:50)
avatar van LeRoi
Mijn eerste en tevens beste Hip Hop album ooit. Natuurlijk hadden we Grandmasterflash & His Furieus Five ( en een paar andere 'blijvers') maar dit Album is m.i. binnen het genre nooit meer overtroffen. Zelf ben ik later een liefhebber geworden van de franse rap: Soon E Mc en MC Solaar hebben heel aardige dingen gedaan maar gasten als '50 Pennies' o.i.d., ik weet het niet..

avatar van musicfriek
I Need 50 Dollar to Make You Holler, Old skool!

Wat weinig berichten hier nog, is toch een klassieker in zijn genre? Funky Cold Medina vind ik zowaar nog leuker dan Wild Thing

avatar van Kos
Kos
Tone Loc is vreemd genoeg altijd in de mainstream blijven hangen. Heb hem geloof ik nog nooit in een hiphop programma of radiozender gezien/gehoord. Bijna alsof het geen hip-hop zou zijn.

avatar van riiiiiiiii
wild thing (PEACHES remix)

avatar van thomzi50
Vermakelijk en energiek album, maar vind het kwalitatief helaas nergens echt boeiend.

stuart
thomzi50 schreef:

Hier kan ik me wel behoorlijk in vinden.

avatar van Snakeskin
de hiervan verschenen singles vind ik cool klinken.

avatar van principal2000
Er zit toch wel meer in Tone dan de 2 hitjes die hij heeft gehad. Dit is vooral een consistent eind jaren '80 west-coast album. De baslines zijn duidelijk aanwezig en aangezien ik hier meestal spontaan van ga kwijlen, ben ik hier wel over te spreken. Leuk albumpje, maar geen klassieker.

avatar van LeRoi
principal2000 schreef:

Voor mij een KLASSIEK HIP HOP- album die ik graag iedere zomer weer eens opzet. Voor de ander wellicht alleen klassiek door de 2 single-hits die dit album voortbracht: 'Funky Cold Medina' en 'Wild Thing' hoor je toch nog regelmatig weer terug in spotjes, op de radio, e.d.

N.b.
Zelf vind ik het, voor het genre Hip-Hop, een 'concept'-album: nummers sluiten perfect op elkaar aan en kan dan ook moeilijk kiezen (Starter 'On Fire' maar ook 'Don't Get Close' flink hard uit je blaster.......lekkerrr hoorrrrr).

avatar van RebelINS
Kwalitatief is het misschien niet Hip Hop van de bovenste plank, maar het luistert heerlijk weg. Funky Cold Medina is gewoon een keiharde classic!

avatar van kemm
Het samplegebruik is soms weinig inspirerend en de verzen niet altijd even sterk, maar er zit iets in de eentonigheid van zowel beats als flow dat het album doet werken. Dankzij het constant lome karakter een bijzonder fijn album voor de meer mellow gemoedstoestand!