Level 42 - The Early Tapes (July / Aug 1980) (1982)

Pop / Funk
Label: Polydor

1. Sandstorm (4:44)
  2. Love Meeting Love (6:25)
  3. Theme to Margaret (4:01)
  4. Autumn (Paradise Is Free) (4:46)
  5. Wings of Love (6:59)
  6. Woman (4:39)
  7. Mr. Pink (5:09)
  8. 88 (5:17)
  9. Mr. Pink [Live 1981] * (5:24)
  10. Sandstorm [Live 1981] * (5:52)
  11. 88 [Live 1981] * (4:49)
  12. Wings of Love [US Mix] * (6:25)
  13. Love Meeting Love [Live 2003] * (6:39)
avatar van glennton
wisselende lp waarbij Mr.Pink(instrumentaal) er boven uitspringt, de zang op deze early tapes is of slecht gemixt of slecht opgenomen(of allebei), overigens spetteren Mr.Pink en 88 in live versies de pan uit!

3 sterren

avatar van king_arthur
Deze plaat geeft mooi weer waar de roots van Level 42 liggen. De zang is niet geweldig (vals) en het schijnt ook dat de heren daarom later zangles genomen hebben. Instrumentaal is het overigens wel dik in orde. De mix van funk, jazz en pop op de Early Tapes is vele malen beter dan veel van het latere werk (na True Colours/ Hot Water) van Level 42.

WPE
Ik vind het zelfs nog wel meevallen met de zang. Mark heeft een mooie stem, althans, spreekt mij aan. En de nummers klinken stuk voor stuk goed, zit muzikaal goed in elkaar. Jazzy-funky..Early Tapes misschien, maar al redelijk volwassen qua sound. En inderdaad een stuk beter dan hun latere (commerciëlere) werk.

avatar van goldendream
Toch een leuke ontdekking, dit album. Je hoort een heel andere Level 42, niet deze van de commerciële hits. Er zijn meerdere instrumentals en vooral die nummers boeien me. Op de één of andere manier zie ik een link met Brand X van Phil Collins.

avatar van vigil
Belachelijk laag gemiddelde, mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen