Big Blood - Big Blood & the Bleedin' Hearts (2008)

Folk / Country
Label: Don't Trust the Ruin

1. Bah-num (0:08)
  2. Baron in the Trees (4:28)
  3. New Dish Rag (2:06)
  4. Graceless Lady (8:48)
  5. Blood Mumble (5:26)
  6. Curee (2:01)
  7. Oh Country (Skin & Bones) (5:21)
  8. The Birds & the Herds (7:20)
  9. Tease It Like a Cop (4:38)
  10. Night Lighter (4:15)
  11. Terrapin (Oh! Syd) (2:17)
avatar van spoon
Decennia geleden heb ik de eerste albums toegevoegd van deze band hier op mume, Berichtje achtergelaten.. .Altijd gedacht dat deze band op een dag gigantisch zou doorbreken. 10 jaar later is het nog steeds onontdekt en gezien de wisselende beoordelingen weet de gemiddelde liefhebber nog steeds niet wat ze er mee aan moeten vangen.
Intense kampvuurmuziek waar je misschien even aan moet wennen en op het verkeerde moment ook 'te veel' kan zijn. Op het juiste moment gehoord weet het dan wel weer een onuitwisbare indruk achter te laten.

Als je op zoek bent naar een band met uniek eigen geluid en sfeertje (veel van dat laatste) probeer dan zeker BIg Blood eens. Op Bandcamp is hun gehele discografie te vinden. eerste albums zijn naar mijn idee de aanraders.